فواصل میان وعده های غذایی – بخش سیزدهم

درودها بر شما، همانگونه که خدمتتان عرض شد، به اعتقاد دکتر استوپانی، این رویه یکی از بهترین رویکردها، به جهت بالا بردن روند کالری سوزی بخصوص با هدف یورش بدن به بافت چربی بوده که برای افرادی که در کاهش وزن بافت چربی، با مشکل روبرو شده اند، بسیار مفید می باشد.

از سوی دیگر، ایشان ذکر می کنند که استفاده از روزه داری متناوب، ممکن است برای خیلی از ورزشکاران، به هیچ وجه مناسب نبوده و به توده عضلانی ایشان آسیب وارد شود که یک چنین افرادی، بهتر است به همان روش مرسوم کالری گیری هر دو تا سه ساعت یکبار، به تغذیه پرداخته و عضلات خود را کالری رسانی نمایند.

شواهد امر در طی آزمایشات انجام شده، نشان داده است که اگر وعده اول سیکل ۸ ساعته به یک منبع پروتئینی اختصاص داده شود، سپس تمرین انجام شده و بعد از تمرین یک وعده غذایی بالانس از هر سه درشت مغذی را دریافت نمایید، بدن با سرعت بیشتری به سوزاندن بافت چربی ذخیره شده پرداخته و به نوعی متابولیسم شما را افزایش می دهد.

جدای از این مطلب، این وعده اولیه پر پروتئین، می تواند همچون سپر بلایی برای عضلات شما نقش بازی نموده و تمایل بدن به تجزیه بافت عضلانی را به حداقل خود خواهد رساند.
جهت این وعده اولیه، رویکرد عقلانی استفاده از ماده غذایی با سرعت هضم و جذب بالا بوده که به صورت حداقلی معده را درگیر خود نموده و تمرکز جریان خون را در زمان کمتری، به سمت سیستم گوارش قرار دهد. برای مثال یک تا دو پیمانه وی ایزوله یا هیدرولیز که سرعت هضم و جذب بسیار بالایی دارند و یا از میان مواد غذایی به شکل مرسوم، سفیده تخم مرغ آبپز، بسیار گزینه مناسبی، می باشد.

ادامه دارد…
شادمان باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *