پهنا بخشیدن به عضلات دو سر بازویی – بخش اول

درودها بر شما، تاکنون بارها پیش آمده است که جهت ارائه مطلب خدمت شما عزیزان، از سری مقالات و ویدئو های آموزشی مربی برجسته، جف کاوالیر، بهره برده ام، در این سری از پستها، قصد دارم به مطلبی، از جانب ایشان جهت پهنا بخشیدن به عضلات دوسر بازویی، از نمای روبرو، بپردازم.

در اکثر مطالب منتشر شده در انواع و اقسام مجلات بدنسازی، جهت پرورش عضلات دوسربازویی، بیشتر به ساخت قله بازویی تاکید شده است، کمتر مطلبی را پیدا می کنید که به پهنا بخشیدن به این عضلات پرداخته باشد. به شخصه بارها برایم پیش آمده که با بدنهای زیبایی در این ورزش روبرو شده ام که در زمان فیگورگیری، مانند جفت بازو از جلو، فرد آنچنان قله ای را در عضلات بازو به نمایش می گذارد که بیا و ببین، منتها در زمان ریلکس ایستادن، داستان کاملا برعکس می شود، شما با بخش جلو بازویی بسیار باریک روبرو می شوید.

اصلی ترین بخش عضلات بازویی که از نمای روبرو به شما در این بخش، پهنا می بخشد، عضله براچلایاس می باشد، عضله ای قرار گرفته در فضای میان سر بلند عضلات دوسر بازویی و سر بیرونی عضلات سه سربازویی که وظیفه اش کمک کردن به عضلات دوسربازو جهت خم کردن ساعد به داخل می باشد.

نمایی از آناتومی عضله براچلیاس و جایگیری آن نسبت به عضلات بازویی

این عضله در یکسری از حرکات خاص به شدت مورد تمرین قرار می گیرد، حرکاتی مانند ساعد هالتر ایستاده یا همان جلوبازو هالتر با گیرش معکوس و جلوبازو دمبل چکشی که البته جهت این حرکت دومی نیاز به یکسری تغییرات وجود دارد که توضیح خواهم داد. همچنین در نمونه تمرین با وزن بدن، در اجرای بارفیکس، دستها کاملا جمع ولی با گیرش معمولی یعنی پشت دستها به سمت صورت و اجرای حرکت کشش معکوس، این هم با گیرش کاملا جمع و پشت دستها به سمت صورت.

ادامه دارد…
شادمان باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *