اجرای تمرینات به روش فول بادی – بخش اول

درود بر شما، به شخصه، از آن دسته افرادی هستم، که در این ورزش، به خیلی از عزیزان، رویه تمرینی فول بادی که در زبان اصلی به صورت Full Body و یا Whole Body، معروف است را تاکنون بارها، پیشنهاد داده ام.

البته خیلی از این عزیزان، خود را با ورزشکاران مسابقه ای مقایسه کرده و ابراز می دارند که با این رویه مثلا نمی شود برای عضله مانند سه سربازو، چهار پنچ حرکت، ردیف کرد و زد، چرا که با این ذهنیت ایشان، اگر می بایستی برای عضله نسبتا کوچکی مانند سه سربازویی، این تعداد حرکت را اجرا کرد، حتما برای عضلاتی مانند پا و یا سینه، باید حداقل ۷ الی ۱۰ حرکت مختلف را در هر جلسه تمرینی، آن هم با کلی تعداد ست، اجرا کرده و به جان عضله مربوطه افتاد.

افراد بزرگی در این ورزش بوده و هستند که از گذشته های دور تا همین زمانه ما، از این روش تمرینی، حداکثر استفاده را برده و می برند، نامهای بزرگی مانند کیسی ویاتور، برادران منتزر (البته پس از مدتی برادران منتزر، رویه تمریناتشان را به اسپلیت پا، عضلات فشاری و عضلات کششی، تغییر دادند، منتها پایه بدن خود را با همان فول بادی ساختند) و دکتر جیم استوپانی که دیگر واقعا نظریات خانمان براندازی در خصوص این رویه تمرینی دارند. ایشان با ۵۲ سال سن، درصد چربی بدنی مابین ۴ الی ۵ درصد، هر هفت روز هفته را به تمرینات فول بادی پرداخته و طرفدار پر و پا قرص این رویه تمرینات هستند.

دکتر استوپانی، دارای درجه دکترا در فیزیولوژی ورزشی بوده و به گفته خودشان از سن ۸ سالگی، به این ورزش می پردازند. تحقیقات گسترده ایشان در زمینه تمرینات به روش فول بادی، در طی این سال ها، مدارکی محکمی را آشکار کرده است که این رویه تمرینی، به صورت همزمان، به شدت می تواند روند توسعه عضلانی و کاهش وزن بافت چربی شما را در بر داشته باشد و همچنین سرعت ریکاوری بدنی شما را، به شدت افزایش دهد.

ادامه دارد…
پیروز باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *