پرورش عضلات سینه ای – بخش بیست و پنجم

درودها بر شما، برویم سراغ اجرای حرکات پرورش دهنده سینه، دسته حرکات مرکب، اجرا شده با وزنه آزاد. دیگر تقریبا همه عزیزان ورزشکار پس از سطح مبتدی، از این مورد آگاه هستند که استفاده از دمبل، به شما آزادی حرکتی بیشتری نسبت به هالتر داده، ریز عضلات و ماهیچه های تثبیت کننده مسیر حرکت را به مقدار بیشتری نسبت به هالترها فعال ساخته، لذا مقداری از انرژی و توان فرد، جهت حفظ تعادل آنها در فضا، صرف شده که این باعث خواهد شد شما به نسبت به هالتر، از مقدار وزنه کمتری در یک حرکت مشابه، بهره ببرید.

هالترها، معمولا به شما امکان استفاده از وزنه بیشتری را داده ولیکن، تا حدود زیادی، مسیر حرکت شما را بسته نگاه می دارند، برای مثال، پرس سینه دمبل مچ برعکس، اجرا شده بر روی میز تخت، که فشاری متمرکز را بر فیبر بالای عضلات سینه ای شما وارد می آورد، در مقایسه با همین حرکت، اجرا شده با هالتر. در نمونه اولی، خودتان می توانید امتحان نمایید، از مقدار وزنه کمتری استفاده خواهید کرد ولیکن در انتهای دامنه مثبت، یک انقباض بیشتر و در انتهای دامنه منفی، یک کشش معقول تر را در عضلات سینه ای، دریافت خواهید نمود.

در نمونه دمبل، می توانید، قدری به مچ های دست زاویه داده تا احساس راحتی در حین اجرا نمایید، ولی در نمونه هالتر، این مورد مقدور نیست، مکر اینکه باشگاه شما، دارای یک هالتر نوع EZ باشد که متناسب با جثه شما، بتوانید در این حرکت از آن بهره ببرید. ضمنا، ممکن است در حین اجرا با استفاده از هالتر، احساس درگیری و فشار بیشتری در سرشانه ها و سه سربازویی خود داشته که معمولا در استفاده از دمبل، این مورد رفع خواهد شد.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *