خوب، بد، زشت…کیفیت، کمیت، تمرین زدگی – بخش اول

درود بر شما، در این تصویر، شواتزنگر را در کنار فرانکو کلمبو، مشاهده می فرمایید. هر دوی ایشان دارای ژنتیکی بسیار مناسب ورزش پرورش اندام بوده اند، هر دو ورزشکار حرفه بوده و در زمان خود، جهت افزایش کارائی تمرینی و بدنی متناسب با نیازشان، از برخی داروهایی که امروزه به عنوان دوپینگ شناخته می شوند، استفاده می کردند.

توجه داشته باشید که ایشان و هم دوره ای های مطرحشان در سطح جهانی، همگی به اتفاق از بهترین ژنتیک های زمان خود بوده و همانطور که عرض کردم از داروها نیز بی بهره نبودند، هرچند مقدار و تنوع مصرف ایشان نسبت به چیزی که امروزه در حوزه این ورزش در جریان است، اصلا به حساب نمی آید.
هر روزه در باشگاه، شاهد تمرین افرادی هستم که به قول خودشان روزانه بین ۲ تا ۳ ساعت را صرف تمرین در باشگاه می کنند، برخی به عضلات ستبرشان می نازند و برخی هم شاکی هستند که چرا اصلا عضلاتشان رشد نمی کند. گروه اول که دارای عضلاتی پیچ در پیچ شده اند، دارای یکی یا چندتا از ویژگی های زیر می باشند:

  • یا از ژنتیکی بسیار عالی بهره برده اند
  • یا در حال استفاده از انواع و اقسام دارو ها هستند
  • یا ترکیب این دو عامل

اگر چه افراد اندکی وجود دارند که دارای آنچنان ژنتیک مناسبی هستند تا بتوانند با این مقدار به تمرین بپردازند.

اگر فردی را دیدید که دارای یک بدن کاملا ورزیده بوده و ساعاتی طولانی را به تمرین می پردازد، مطمئن باشید که موارد بالا جهت ایشان صادق است. این افراد معمولا چیزی به نام ناتاوانی را در ست های تمرینی خود بکار نمی گیرند، اصلا نمی داند ناتوانی یعنی چه….؟

از روز اول تمریناتشان، مسیری را در پیش گرفته اند که دارای کیفیت پایین تمرینی بوده که ژنتیک بسیار مناسب ایشان، یا مصرف داروها و یا ترکیب اینها، ایشان را صاحب یک چنین بدنی کرده است. تازه کارها هم که به باشگاه ها مراجعه می کنند، با تصور اینکه فرضا بعد از دو سه ماه تمرین، یک چنین بدنی را به هم می زنند، وارد این ورزش شده، دست آخر هم اگر ژنتیک مناسبی نداشته باشند و از همین رویه اشتباه چندین ساعت تمرین استفاده نمایید، تنها تمرین زدگی را به جان خریده و یا برای همیشه با باشگاه و این ورزش خداحافظی می کنند یا اینکه به سراغ دارو ها رفته و با سلامتی خداااا حافظی می کنند.

متاسفانه بسیاری از ورزشکاران تراز اول این ورزش هم، مداوم تبلیغ می کنند که دارای بدنی کاملا سالم هستند و هر چند ماه یکبار انواع آزمایشات پزشکی را با سلامتی پشت سر می گذارند و از این جور قصه ها و افسسسسانه ها که همگی ریشه در دررروغی به بزرگی تاریخ دارند….
ادامه دارد….

در پناه پروردگار، پیروز باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *