پرورش عضلات کول، سرشانه – بخش پانزدهم

درودها بر شما، همین حالت اجرای کشش معکوس را می توان با استفاده از دستگاه Rowing، یا همان قایقی، شبیه سازی کرد. مزیت بکار گیری این ابزار، اجرای بسیار راحت تکنیک هایی همچون استراحت و توقف، درآپ ست و یا تکرارهای نیمه و یک چهارم بوده که می توان در کنار اینها، تکنیک انقباض ایزومتریک را، چاشنی کار نمود.

برای این امر می بایستی از یک دستگیره صاف و با عرض کافی که به شما این امکان را بدهد تا در حین اجرا، گیرشی بازتر از عرض شانه ها را اختیار کرده و دستگیره را به سمت سینه خود بکشید، به این ترتیب بر روی کارکرد عضلات بخش پشتی سرشانه ها، تمرکز خواهید نمود. در شروع دامنه مثبت تکرارها، کتف ها به سمت عقب کشیده شده، سینه بیرون داده شود و بالاتنه در یک وضعیت قائم و عمود بر زمین قرار گیرد. بدون جابجا سازی و تاب دادن به بالاتنه و تمرکز بر روی کارکرد بخش پشتی سرشانه ها، آرنج ها و بازوان خود را به سمت عقب بکشید و دقت داشته باشید که آرنجها از پهلوهای شما، تا جای ممکن به صورت عرضی فاصله داشته باشند، چرا که هر مقدار آرنجها به پهلو نزدیک باشند و هر قدر دستگیره به سمت کمر و شکم کشیده شود بر درگیری عضلات زیر بغل تاکیید شده و هر قدر آرنجا از پهلو فاصله داشته و میله به سمت بخش بالای شکم و سینه ها کشیده شود، بخش پشتی سرشانه ها فعال می شوند.

از دو گیرش مچ برعکس و معمولی بهره برده، با هر کدام که احساس راحتی بیشتری می کنید، حرکت را پیش ببرید، ضمنا از وزنه ای استفاده کنید که به شما امکان ایجاد مکث در اوج انقباض یا همان انتهای دامنه مثبت تکرارها را بدهد.

ادامه دارد…
پیروز باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *