خوب، بد، زشت…کیفیت، کمیت، تمرین زدگی – بخش دوم

درود بر شما، زمانی که به عنوان یک ورزشکاری تناسب اندام و یا پرورش اندام، به دنبال افزایش کیفیت تمرینی خود هستید و قصد دارید از ایجاد تمرین زدگی جلوگیری نمایید، معمولا اگر مدت مدیدی را به اجرای تمرینات با کیفیت پایین و کمیت بالا، پرداخته باشید، مادامی که شروع به افزایش کیفیت می نمایید، معمولا در همان جلسات اولیه تمرینی با رویه ای بهبود یافته، پس از چند دقیقه تمرین با شدتی هرچه تمام تر و کیفیتی حداکثری، به گونه ای خارج از کنترل، احساس ضعف و کمبود انرژی، می کنید.

این حالت به خاطر عادت کردن بدن شما با مقدار فشاری پایین بوده که در جلسات تمرینی مکرر و طولانی، به آن وارد نموده اید. در اینجا برخی از عزیزان تصور می کنند که این رویه تمرینی مناسب ایشان نبوده و بدرد نمی خورد، حال آنکه باید به بدن فرصت داده شود تا طی چند جلسه تمرینی، به این روند افزایشی کیفیت تمرینی آموخته شده و واکنش هایی مثبت نشان دهد.

با ممارست در اجرای تمرینی با کیفیتی حداکثری ولی بجای دو تا سه ساعت تمرین، اجرای تمرینی در عرض ۲۰ تا ۵۰ دقیقه، به مرور بدن شما، شروع به وارد شدن به دنیای جدید از دست و پنجه نرم کردن با اضافه بار و شدت مضاعف اعمالی بر عضلات، البته به گونه ای حساب شده، می نماید.

بایستی در نظر داشت که بدن شما عادت داشته در هر ست مثلا تا یک تعداد مشخصی از تکرارها که از قبل لحاظ شده پیش برود، با چیزی بنام ناتوانی و فراتر از آن هم به ندرت آشنایی داشته، لذا حداکثر پتانسیل رشد خود را به گونه ای طبیعی به شما نشان نداده است، بلکه شما با این تصور غلط که برای افزایش روند رشد عضلاتتان، به داروها روی آورده اید، به گونه ای در برابر این پتانسیل بالقوه طبیعی، سد ایجاد نموده اید، در صورتی که اگر از کمیت تمرین خود کاسته بودید و بر کیفیت آن می افزودید، داستان بسیار متفاوت می بود…..

ادامه دارد…
موفق باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *