معیارهایی جهت تمرینات بدنی با وزن بدن – بخش نهم.

درود بر شما، از این حرکات اجرا شده با وزن بدن، می توان به اجرای انواع لانژ، ایر اسکوات، هیپ تراست، انواع حرکات شکم، نیز اشاره کرده که می شود بصورتی ترکیبی با یکدیگر اجرا شوند. برای مثال می توان به اجرای حرکت لانژ راه رفتنی تا ناتوانی و یا اسکوات تک پا با استفاده از تی آر ایکس و در پی آن حرکت سی سی اسکوات بوسیله تی آر ایکس و یا ایر اسکوات و در ادامه حرکت هیپ تراستر و یا اجرای حرکات مربوط به عضلات همسترینگ بوسیله تی آر ایکس و یا پشت ران با وزن بدن، اشاره کرد. این گونه تمرینات واقعا شما را به چالش می کشند.

بایستی خلاق بود، مثلا اجرای حرکت بارپی تا ناتوانی، بلافاصله اجرای حرکت بارفیکس تا ناتوانی، بلافاصله حرکت ایر اسکوات و در پی آن حرکت Hand Stand Push Ups که یک چنین رویه ای جهت تمرینات آمادگی جسمانی ارتش های جهان، جودو کارن، کشتی گیران، سالهای سال است که کاربرد داشته و امروزه بصورتی گسترده در رشته ورزشی کراس فیت و مسابقات مربوط به آن، کاربردی فراوان دارد.

با یک چنین ترکیب حرکاتی، سیستم قلبی عروقی ورزشکار به شدت بکار گرفته شده، سطح ترشح هورمونهای آنابولیزان در بدن به اوج خود رسیده و عضلات به افزایش قوا و حجم در عین حالی که چابکی ورزشکار افزایش می یابد، تحریک شده و ورزشکار به ظاهری شکیل و متناسب دست خواهد یافت.

در مجموع می توان به بی شمار رویه تمرینی با استفاده از وزن بدن اشاره کرد که واقعا تعداد آن تمامی ندارد، شما می توانید حتی هر جلسه بوسیله حرکتی متفاوت گروه عضلانی مورد نظرتان را تمرین دهید و با اینکار سیستم عصبی عضلانی خود را از عادت کردن به بار اعمال شده، مصون بدارید.

ادامه دارد…
پیروز باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *