معیارهایی جهت تمرینات بدنی با وزن بدن – بخش هشتم.

درود بر شما، ممکن است شما بر اساس ژنتیک بدنی و شناختی که از توانایی های خود دارید، تصمیم داشته باشید که حداقل دو حرکت را برای هر گروه عضلانی خود با این رویه هایی که شرح داده ام، در نظر بگیرید و اجرا بفرمایید. فرضا برای عضلات سینه می توان پارالل و یکی از انواع حرکت شنائی که ذکر کرده ام را در نظر گرفت و جهت عضلات زیربغل حرکت بارفیکس با گیرش معکوس و عرض دستها به عرض شانه و همچنین بارفیکس استرالیایی و یا همان کشش معکوس را در نظر داشت که نمونه اجرا شده بوسیله تی آر ایکس، می تواند به شما دامنه کشش و انقباض بیشتری را تحویل دهد.

با این رویکرد می توان این دو گروه عضلانی را بوسیله سوپر ستهایی متناوب و بدون استراحت، تمرین داد. برای مثال اجرای سوپرست پارالل و بارفیکس و اجرای سوپرست شنا و کشش معکوس. فرض می کنیم که قصد دارید از مضرب سه استفاده بنمایید، پس از اجرا بخش اول تمرین و بدست آمدن عدد های مورد نظر، بصورت پشت سر هم و متوالی به اجرای پارالل و بارفیکس پرداخته تا به تعداد تکرارهای بدست آمده نائل آیید.

برای مثال، در حرکت پارالل، در ابتدا ۲۰ تکرار را تا ناتوانی اجرا کرده که با ضرب کردن ان در عدد ۳ به عدد ۶۰ که می بایستی مجموع تکرارهای شما به این عدد برسد، نائل می آیید، در بارفیکس هم فرضا ۱۵ تکرار را تا ناتوانی اجرا کرده و پس از ضرب آن در عدد ۳، به تعداد ۴۵ تکرار می رسید که بایستی در تمرین، اجرایش کنید، حال در ادامه مجددا به سراغ پارالل رفته و تکرارها را تا ناتوانی پیش می برید، فرضا اینبار به تعداد ۱۶ تکرار می رسید، بلافاصله به سراغ بارفیکس رفته و با ۱۱ تکرار به ناتوانی ی رسید، با این اوصاف تا حالا و در مجموع در حرکت پارالل ۳۶ تکرار اجرا کرده و در بارفیکس ۲۶ تکرار، این روند را ادامه می دهید تا به تعداد تکرار مورد نظرتان برسید.

این روش ضمن اینکه به شدت ترشح هورمون های آنابولیزان را در بدن شما، تحریک می نماید، سیستم قلبی و عروقی شما را بگونه ای بهینه بکارگرفته و تمرین می دهد. اگر رژیم غذایی کاهش وزن هم داشته باشید که دیگر نور علی نور است، این شکل از تمرین می تواند به شکلی بسیار مناسب، روند کاهش بافت چربی را تقویت نماید و پمپاژ خونی عظیم را به درون عضلات روانه سازد.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *