کنکاشی در اجرای تمرینات، با وزن بدن – بخش هشتم.

درود بر شما، با عضلات چهار سر ران، برنامه را آغاز می کنیم. سعی می کنم، تا جای ممکن تکنیک های شرح داده شده را، به همراه نکات تکمیلی، برای هر حرکت، خدمتتان، مجددا بازگو کنم. البته این رویه ها، تکنیک ها و تقسیم بندی عضلات، چیزی سنگ نوشته و حکمی حتمی نمی باشد، شما می توانید خلاقیت به خرج داده، بر حسب نیاز و شناختی که نسبت به بدن خود دارید، در آنها تغییرات متناسب را، اعمال نمایید. در مجموع این رویه ای که شرح خواهم داد، تنها یک مثال بوده که امیدوارم برای شما، مفید، واقع شود، اگرچه بنده به شخصه، از این رویه استفاده می کنم و برایم بسیار مفید نیز بوده است.

بنده در تمریناتم از لوازمی مانند باند تی آر ایکس، سکوی پارالل و میله بارفیکس نیز استفاده می کنم که امیدوارم شما نیز امکان بهره مندی از یک چنین لوازم، برایتان مقدور باشد.

بعد از گرم کردن کلی و تخصصی بدن، در ابتدا به سراغ حرکت هاک اسکوات ایزومتریک می روم، در گذشته این حرکت را کاملا شرح داده ام، پاها را به عرض شانه قرار داده و به گونه ای پاینه تنه را قرار می دهم که استخوان ساق پا بر زمین عمود بوده، یعنی پاشنه زیر زانو قرار بگیرد و رانها نیز در شروع حرکت با زمین زاویه نود درجه بسازند. هر چقدر در توان دارم، خود را در این موقعیت، نگاه می دارم، ضمن اینکه، گذشته زمان را نیز ثبت می کنم، رفته رفته که سوزش ناشی از ترشح اسید لاکتیک در عضلات درگیر، افزوده می شود، جاذبه زمین، شروع به غلبه بر قوای عضلانی نموده و تنه را پایین می کشد، در اینجا زمان را ثبت کرده، مقدار را ضربدر ۳ می نماید، فرضا یک دقیقه توانسته ام خود را در این موقعیت نگاه دارم، حالا با توجه به ضرب شدن در عدد سه، باید با استراحت و توقف های ۵ تا ۱۰ ثانیه ای سعی کنم تا این سه دقیقه را به اتمام رسانم، پس از اتمام، بدون درنگ به سراغ حرکت ایر اسکوات و پس از آن هم حرکت لانژ راه رفتنی، می روم….

حرکت هاک اسکوات ایزومتریک

ادامه دارد…
پیروز باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *