کنکاشی در اجرای تمرینات، با وزن بدن – بخش یازدهم

  • توسط مهران موسوی‌پور
  • اسفند ۲۲, ۱۳۹۸
  • ۱ دیدگاه

درود بر شما، حال به سراغ تمرین عضلات سینه می رویم. با توجه به سابقه تمرین تان و پیشرفته بودن عضلاتتان، گزینه های فراوانی را برای تمرین دادن این عضلات، بوسیله حرکات اجرا شده با وزن بدن، دارید، حرکاتی مانند اجرای قفسه سینه و پرس سینه بوسیله تی آر ایکس، پارالل، چندین و چند مدل مختلف از شنای سوئدی، اجرای پول آور با تمرکز کارکرد عضلات سینه ای بوسیله تی آر ایکس و غیره…

پس از آماده سازی عضلات درگیر، ترکیبی از قفسه سینه تی آر ایکس، پول آور تی آر ایکس، شنای سوئدی با تمرکز کارکرد روی فیبر بخش بالای عضلات سینه، پارالل و شنای اسپایدر، تمرین را پیش می برم. قفسه سینه را به نحوی اجرای می کنم که در اصل ترکیبی است از قفسه و پرس، یعنی برای بازه منفی حرکت، دستها را در یک مسیر نیم دایره ای باز نموده، تنه را میان دسته های تی آر ایکس پایین می برم، پس از مکثی یک ثانیه ای در اوج کشش، آرنجها را کمی به سمت داخل و پهلو ها متمایل کرده و از این نقطه حرکتی پرسی را برای دامنه مثبت تکرارها، اجرا می کنم.

مجددا کمی دستها و آرنجها را به سمت بیرون از کناره های بالاتنه، دور ساخته و دامنه منفی را با قفسه پیش برده و در انتها، مانند تکرار قبلی، حرکتی پرسی را انجام می دهم. به هر ترتیب، این حرکتی است که توصیه می کنم چه اگر به دمبل دست رسی دارید، چه به تی آرایکس و یا حتی اگر به دستگاهی مانند کراس اور دسترسی دارید، امتحانش کنید و سوزش و درگیری عضلات سینه را احساس نمایید.

تمامی رویه ای را که جهت تکنیک های افزایش دهنده شت تمرین، در پس های قبلی ذکر شد، در این حرکات نیز بکار گرفته، تکرارها را در عدد سه ضرب کرده و سعی در اتمام تعداد تکرار مذکور با استراحت و توقف های کوتاه، دارم.

پس از اتمام این حرکت، بدن را در وضعیت اجرای پول اور بوسیله تی آر ایکس، قرار می دهم….
ادامه دارد…
موفق باشید.
سید مهران موسوی پور.

آموزش اجرای پرس سینه بوسیله Trx
آموزش حرکت قفسه سینه بوسیله Trx
سوپرست عضلات سینه و زیربغل، با استفاده از Trx
قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *