آناتومی حرکت کشش پشت سرشانه، دمبل

درود بر شما، حرکت کشش دمبل، پشت سرشانه، یک حرکت ترکیبی بوده که در حین اجرای آن عضله پشت سرشانه به شدت درگیر خواهد شد و در کنارش عضلاتی مانند بخش بالای پشت، دو سر بازویی و ساعد نیز به عنوان عضلات کمکی در حرکت به کارکرد وادار می شوند.

بایستی در نظر داشت که هر چه شما دمبلی سنگین تر را جهت اجرا انتخاب بفرمایید، ممکن است از درگیری عضلات هدف که همانا بخش پشتی سرشانه می باشد، کاسته و عضلات قوی بالای پشت را با درصد بیشتری، وارد ماجرا کنید.

همانند تصویر بایستی بخش بازو با کمربند شانه ای، در حین کشش دمبل به سمت بالا، در یک خط مستقیم قرار داشته باشد، و هرچه بازو به سمت پهلو زاویه پیدا کند و از همراستایی آن با کمربند شانه ای کاسته شود، از درگیری عضلات پشت سرشانه کاسته شده و بر درگیر شدن عضلات لاتسیموس درسی افزوده خواهد شد.
رمز موفقیت در اجرا این حرکت، اجرای کنترل شده و مکث در بالای دامنه حرکتی و اعمال انقباض حداکثری بر بخش پشتی سرشانه می باشد.

در حین اجرا سعی در نگاه داشتن بالاتنه موازی با زمین، داشته باشید.
سعی کنید در انتهای دامنه مثبت حرکتی، بازوان شما کمی بالاتر از خط افق نیز قرار بگیرند تا پشت سرشانه به اوج انقباض خود برسد.
از قوز کردن خودداری کرده ، سینه را در حین اجرای حرکت بیرون داده و سرشانه ها را به سمت عقب نگاه دارید.

می توانید یک ست از حرکت نشر خم دمبل یا نشرخم دستگاه قفسه سینه معکوس را تا ناتوانی اجرا کرده، بلافاصله یک ست از این حرکت را تاناتوانی پیش ببرید، این می شود یک سوپرست پیش خستگی.

پیروز و سرافراز باشید.
موسوی پور.

آموزش تصویری حرکت مربوطه
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *