نکته ای در خصوص اجرای حرکات بدنسازی عضلات شکمی

درود ها بر شما، خیلی از عزیزان ورزشکار، در حین اجرای حرکات مربوط به گروه عضلانی شکم، دامنه حرکتی را در بخش منفی تکرارها، به صورت کامل اجرا نکرده و به نوعی، از بازه درگیری و کارکرد این گروه عضلانی می کاهند.

برای مثال در حرکت کرانچ، به درستی و به گونه ای کامل، در حین اجرای دامنه منفی، بالاتنه را به سمت پایین آزاد نکرده و در نیمه دامنه منفی، مجددا شروع به اجرای دامنه مثبت می نمایید. یعنی قبل از اینکه به صورت کامل کمربند شانه ای با زمین تماس یابد و یک تکرار کامل شود، مکث کرده و روند اجرای حرکت را از دامنه منفی، به مثبت تعویض می نمایند.

همین امر، در زمان اجرای حرکاتی همچون زیرشکم خلبانی و یا در حالت آویزان از میله بارفیکس، عمدتا رخ می دهد، ورزشکار پاها را به سمت بالاتنه جمع می کند، ولیکن در حین اجرای دامنه منفی تکرارها، بخش منفی را به صورت کامل اجرا نکرده و پاها را به گونه ای کامل به سمت پایین حرکت نمی دهند.

اینگونه اجرای حرکات، باعث خواهند شد که شما نتوانید به درستی و با شدت هرچه تمام تر امر اضافه بار را بر عضلات درگیر تحمیل نمایید، همچنین بخشی از فیبر عضلانی را در تمرین دخیل نکرده و در نهایت، عضلات مربوطه، آن طور که باید و شاید، به رشد تحریک نمی شوند.

برقرار باشید.
مهران موسوی پور.

ویدئوی تکمیلی
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *