تمرکز روی افزایش قدرت، پارامتری فراموش شده…

درود بر شما، در رشته های ورزشی قدرتی مانند پاورلیفتینگ و یا کراس فیت، ورزشکاران تمام تمرکز را روی افزایش قدرت و توان خود(توان به معنای سرعت انجام کار در واحد زمان می باشد)، قرار داده اند و بصورت مداوم در طی تمرینات به ثبت رکوردهای خود در هر حرکت می پردازند و با پیشرفت جلسات تمرینی سعی در شکستن رکورد خود و پیشرفت هر چه تمام تر دارند.

با نگاهی به اندام و بدنهای ورزشکاران این رشته های ورزشی، با کوهی از عضلات تنومند که بخصوص در ورزش کراس فیت بخاطر نحوه اجرای تمرینات، بدنهای ایشان دارای درصد پایینی از بافت چربی نیز بوده، روبرو می شوید.

این ورزشکاران همگی برای افزایش کارایی در تمرینات خود تلاش می کنند، نه افزایش توده عضلانی ولی همگی دارای بدنهای بسیار ورزیده ای هستند، پارامتری که در ورزش زیبایی اندام یا همان پرورش اندام امروزی کاملا به فراموشی سپرده شده است، یعنی هدف اولیه ورزشکار افزایش توده عضلانی است، نه افزایش قدرت و کارایی عضلات.

مایک منتزر همیشه تاکید داشت که شاگردانش را برای افزایش قدرتشان تمرین می دهد، در پی این افزایش قدرت، افزایش حجم توده عضلانی در کنار تغذیه و استراحت صحیح به راحتی ایجاد می شود.

بهترین رویه افزایش توده عضلانی در کنار تغذیه و استراحت صحیح در درجه اول تمرکز روی افزایش قدرت بوده تا عضلات را وادار به افزایش حجم نماید. پس تمرکز خود را در تمرینات با اجرای حرکات در ریتمی صحیح و بدون تقلب، روی افزایش قدرت قرار بدهید تا دارای بدنی شکل و عضلانی شوید.

پیروز باشید.
موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *