برداشتی اشتباه در خصوص تمرینات فول بادی

درود بر شما، همانگونه که در گذشته در کانال تلگرام به کرات در خصوص فواید تمرینات فول بادی خدمتتان عرض کرده ام، این روش تمرینی که قدمتی شاید بالغ بر ۵۰ سال را داشته باشد، باعث خواهد شد به شدت بدن شما به افزایش حجم توده عضلانی روی بی آورد، منتها برخی عزیزان تصورشان از این روش اشتباه بوده و موجبات تمرین زدگی را بوجود می آورند.

در روش فول بادی بایستی شما شدت تمرین را تا آنجا که می شود بالابرده و کیفیت تمرین را افزایش دهید، این یعنی بایستی از کمیت و مقدار تمرین و حرکات و ستها بکاهید.

برای مثال ممکن است جهت ورزشکاری که با این روش به تمرین می پردازد، اگر جهت عضلات سینه ای مثلا حرکت قفسه بالاسینه و پارالل را زده باشد، آنهم با تکنیکهای شدت مضاعف، حالا اگر بخواهد به سراغ عضلات سرشانه رفته و این عضلات را در تمرین درگیر سازد، احتمال دارد به اندازه کافی حرکت پارالل و یا حتی قفسه بالاسینه روی بخش جلویی سرشانه ایشان اعمال فشار کرده باشد، حال اگر جهت تمرین عضلات بخش جلویی شانه به حرکات پرسی متوسل شود، احتمالا موجبات تمرین زدگی را برای این عضلات فراهم خواهد کرد، پس شاید بهتر باشد جهت تمرین عضلات دلتوئید به نشر از جانب جهت بخش میانی و نشر خم جهت بخش خلفی عضلات سرشانه بسنده کند.

در موردی دیگر به صورت کلی بهتر است برای مثال یک جلسه جهت عضلات سینه قفسه بالاسینه و پارالل را بکار گرفته، در جلسه بعدی قفسه سینه و پرس بالاسینه دمبل و جلسه بعدی قفسه بالاسینه و پرس زیرسینه را جهت تمرین عضلات سینه ای بکار گرفت، خاطرتان باشد که بایستی کمیت تمرین را پایین نگاه داشته و کیفیت تمرین را افزود، هیچ نیازی به ردیف کردن انواع و اقسام حرکات در یک جلسه تمرین فول بادی وجود ندارد.

در آخر خالی از لطف نیست که خدمتتان عرض کنم آرتور جونز بزرگ که پایه گذار سیستم تمرینی فول بادی به سبک ناتیلوس بود می گفت تمرین نکردن به روش فول بادی و جداسازی بخشهای بدن در جلسات مختلف مانند خوابین با یک چشم باز است، این یعنی کاهش کیفیت خواب.

البته استفاده از این روش تمرینی نیازمند داشتن دانش کافی از عملکرد این سیستم بوده که قبلا در بخهایی جداگانه خدمتتان مفصلا عرض کرده ام.

سرافراز باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *