کاهش کمیت، افزایش کیفیت – بخش دهم

درودها بر شما، جهت حرکات مربوط به عضله سه سر بازویی، برای حرکت اول که پشت بازو طناب می باشد، می توان از تکنیک استراحت و توقف و درآپ ست، به راحتی بهره برد. کلا، به شخصه جهت اجرای حرکات مربوط به عضله سه سربازویی، استفاده از تکنیک تکرارهای کمکی و منفی را پیشنهاد نمی کنم، چرا که می تواند به راحتی موجبات آسیب دیدگی مفصل آرنج را فراهم آورد.

برای حرکت شنا دست الماسی، می توان از استراحت و توقف و تکرارهای نیمه و یک چهارم دامنه حرکتی بهره برد و هر چه این تکرار های نیمه و یک چهارم را در بخش بالای دامنه حرکتی اجرا بفرمایید، یعنی از نقطه ای میان دامنه کامل تا نزدیکی قفل شدن مفصل آرنج، فشار حداکثری بر دوش عضلات سه سر بازویی خواهد بود.
برای حرکت نهایی یا همان کیک بک دمبل، از استراحت و توقف و درآپ ست نیز می توان استفاده کرد و در مجموع حداکثر سیگنال رشد را در عضله ایجاد نمود. پس از اتمام حرکات نیز، اجرای حرکات کششی مربوطه، فراموش نگردد.

بایستی خاطر نشان سازم که آیه و وحی منزل ای وجود ندارد که حتما بایستی از این تکنیک ها بهره برد، بلکه هنر اینها، کمک به ورزشکار در افزایش کیفیت و کاهش کمیت تمرین می باشد که در ازای آن، فشار زیادی به سیستم عصبی نیز وارد می شود و در نتیجه می بایست به فکر ریکاوری کامل و صحیح سیستم عصبی که روند بازیابی آن، آهسته تر از روند ریکاوری عضلات می باشد، نیز بود تا ورزشکار، دچار تمرین زدگی نگردد.

ادامه دارد…
موفق و شادمان باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *