آناتومی حرکت اسکوات هالتر از جلو

درود بر شما، حرکت اسکوات هالتر از جلو از آن دسته حرکات ترکیبی جهت عضلات پایین تنه بخصوص چهار سر ران بوده که فشار وارده بر ستون فقرات را می تواند نسبت به حالت رایج اجرای حرکت اسکوات کاهش دهد، همین امر موجب خواهد شد که ورزشکار بتواند با تمرکز بیشتری روی عضلات درگیر در تمرین بخصصوص عضلات چهار سر ران به فعالیت بپردازد.

در حین اجرای دامنه منفی عمل دم را انجام داده و همزمان لگن را رو به عقب حرکت دهید و سینه را کاملا بیرون داده و سعی در حفظ یک قوس رو به بیرون به بالاتنه داشته باشید تا از قوز کردن و فشار اضافی روی ستون فقرات جلو گیری شود.

در زمان اجرای دامنه مثبت عمل بازدم را اجرا کنید، همچنین اگر در طول اجرای حرکت به نقطه ای به اندازه تقریبا ۱۰ سانت بالای خط افق نگاه کنید و سر را رو به پایین نگیرید، این امر موجب می شود شما بهتر بتوانید قوس مناسب ستون فقرات را در حین اجرای حرکت حفظ کنید.

مراقب باشید که در حین اجرا میله هالتر بر روی سرشانه های شما باشد که بوسیله دستانتان حرکت آن را مهار کرده اید و نبایستی میله به استخوان ترقوه یا گلو فشار وارد سازد.
حد پایین رفتن استاندارد در این حرکت تا نقطه ای است که رانها با زمین موازی می شود، بیشتر از این مقدار می تواند به شدت به زانوان شما آسیب وارد سازد.

حالت استاندارد قرار گیری پاها به عرض شانه بوده، هر چه از این مقدار پاها بازتر باشد فشار وارده بیشتر به بخشهای داخلی عضلات چهار سر ران وارد می شود و هر چه عرض پاها از عرض شانه جمع تر باشد فشار بیشتر به بخشهای بیروی عضلات چهار سر ران وارد خواهد شد.

ریتم حرکتی را بین ۲ تا ۴ ثانیه بخش منفی و ۱ تا ۳ ثانیه بخش مثبت حرکت حفظ بفرمایید.
در بالای دامنه مثبت حرکت به هیچ وجه مفصل زانو را قفل نکنید.

برخی عزیزان در حین اجرای این حرکت در نقاطی از دامنه حرکتی نفس خود را حبس می کنند که این می تواند موجبات از هوش رفتن را فراهم کنید که دیگر نیازی به ذکر میزان خطر آن نمی باشد.
استوار و پیروز باشید.

اسکوات هالتر از جلو
آموزش تکمیلی اسکوات هالتر از جلو
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *