آموزش حرکت پرس بالاسینه هالتر به همراه نکاته مربوطه

درود بر شما، بهترین زاویه میز جهت این حرکت چیزی در حدود ۴۵ درجه می باشد.

-اگر می خواهید تمرکز و تحریک حرکتی را بر روی عضلات سینه افزایش داده و از اعمال فشار بر روی عضلات پشت بازو و سرشانه بکاهید، پیشنهاد می کنم که انگشت شستتان را در تمام حرکات سینه که با هالتر اجرا می کنید و یا از پارالل و سکوی شنا سوئدی استفاده می فرمایید، به دور میله مربوطه حلقه نکرده و همراستا با مابقی انگشتان دست قرار بدهید، یعنی میله را عملا با کف دستان نگاه داشته و کنترل کنید، این تکنیکی است که به صورت حسی و عصبی باعث می شود تا حدودی دستان شما مانند یک جک عمل کرده که قوای خود را از عضلات سینه دریافت می کند، هرچند این عمل به شدت ریسک سر خوردن وزنه از دستانتان را بالا می برد و ایمنی حرکت را کاهش می دهد که بایستی به دقت این مورد را در نظر بگیرید.

-از قفل کردن مفصل آرنج در انتهای دامنه مثبت حرکت جهت جلوگیری از آسیب احتمالی به این مفصل و انتقال فشار حرکت از عضلات درگیر به مفصل مربوطه بپرهیزید.

-اگر در انتهای بخش منفی حرکت موقعیت ساعدها با هم موازی باشد، فشار روی تمام بخشهای داخلی و بیرونی در قسمت بالا سینه به یک میزان پخش خواهد شد، اگر ساعدها با هم زاویه ای به بیرون بدن تشکیل دهند، بخش بیرونی سینه و اگر زاویه ای رو به داخل بدن تشکیل دهند بخش داخلی بالا سینه و بخش جلویی سرشانه ها و پشت بازوان بیشتر تحریک خواهد شد.

-برای دامنه مثبت حرکت بین ۱ تا ۳ ثانیه و دامنه منفی حرکت بین ۳ تا ۸ ثانیه، وقت صرف کنید.
-انتهای بخش منفی حرکت نقطه ای تقریبا مماس با استخوان ترقوه است، یعنی اگر چانه را به سمت پایین حرکت بدهید، نقطه ای را که لمس خواهد کرد، همین نقطه مکانی است که بایستی هالتر در انتهای حرکت با آن مماس شود.

-در طول بخش مثبت عمل بازدم و بخش منفی عمل دم داشته باشید.

-در حین اجرای حرکت کمی آرنجها را به سمت داخل بدن متمایل کنید تا از اعمال فشار اضافی به مفصل سرشانه جلوگیری شود.

  • به شخصه برای شاگردانم از این حرکت با ترکیبی از تکنیکهای شدت دهنده ای مانند RPT ،DROPSET سوپرست ترکیبی پیش خستگی، نگاتیو و تکرارهای کمکی و فوق آهسته، استفاده می کنم.
    -برای مثال می شود اول قفسه بالاسینه دستگاه یا دمبل را اجرا کرد و بلافاصله به سراغ این حرکت آمد که این عمل می شود یک سوپرست پیش خستگی.

آموزش حرکت پرس بالاسینه هالتر
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *