پیچیدگی تغذیه!؟ – بخش دوازدهم

درودها بر شما، خوب، از قدیم اعتقاد بر این بود که این کالری دریافتی روزانه را، ما بیایم در ۵ الی ۷ وعده روزانه کوچک تقسیم کنیم، به این ترتیب هم درصد دریافت پروتئین را جهت ترمیم بافت عضلانی به جهت افزایش حجم، افزایش دهیم و هم نرخ متابولیسم بدن را افزایش دهیم.

اعتقاد بر این بود که شما هر وعده غذایی که میل می کنید، بدن ۲۰۰ کالری برای هضم و جذب همین وعده می سوزاند، پس از این کالری کل را بتوانید در تعداد وعده بیشتری دریافت کنید، هم بدن شما به صورتی بهینه تر می تواند از آن بهره ببرید و هم به همین شکل، نرخ کالری سوزی افزایش خواهد داشت. البته امروزه، خیلی موارد تحقیقاتی هست که اینها را نقض می کند ولی به شخصه، به این موارد اعتقاد دارم.

خوب، یک وعده که می شود برای صبحانه و یک وعده هم بعد از تمرین، به نظرم که مهمترین وعده های غذایی برای یک پرورش کار هستند، چرا که معتقدم هم صبحانه، باعث می شود که کوره کالری سوزی شما به راه بی افتند، بدن شارژ شود و فعالیت کاتابولیسم یا سوخت بافت ماهیچه ای، در طی خواب شبانه متوقف شود، هم سطح هورمون های آنابولیزان در خون افزایش یابد. برای بعد از تمرین هم معتقدم همین حالت رخ می دهد.

ادامه دارد…
سربلند باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰
@Coachmehran

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *