مکمل های غذایی، افسانه یا واقعیت، کاربرد اصولی – بخش ششم

درودها بر شما، نکته دیگری که به شخصه بارها با آن روبرو شده ام، تصوراتی کاملا اشتباه از جانب ورزشکاران عزیز در خصوص آمینو اسیدها بوده که به تصورشان فرضا شما با استفاده از یک بسته آمینو اسید، موجبات کاهش بافت چربی را در بدنتان بوجود خواهید آورد، یعنی مطلبی کاااملا اشتباه.

قبلا هم عرض کرده ام، این تصور غلط ناشی از نگرشی در خصوص استفاده از این ماده، توسط ورزشکاران پرورش کار تراز اول جهان، بخصوص در دوران رژیم های سنگین پیش از مسابقات بوده، چرا که اعتقاد آنها بر توانای این مجموعه آمینو اسیدها در حفظ توده عضلانی در رژیم های کاهش وزن، می باشد.

برای مثال بارها پیش آمده که با اشخاصی روبرو شده ام که تازه وارد این ورزش شده اند، بدن ایشان هم کاملا خارج از فرم بوده و دارای اضافه وزن نیز بوده اند. مشاهده کرده ام که برخی افراد برای کاهش بافت چربی به ایشان آمینو اسیدها را پیشنهاد داده اند که چنین است و چنان است…این عمل تنها اتلاف سرمایه می باشد و هیچ سودی را متوجه ایشان نخواهد ساخت. شما می توانید به گونه ای حساب شده، از آمینو اسیدها در یک رژیم سنگین کاهش وزن، حداکثر در حین اجرای تمرینات، فرضا میان ست های تمرینی، بسته به سروینگ سایز آن مکمل تعداد محدودی از این ماده غذایی را میل نمایید، یا صبح ناشتا و بلافاصله پس از تمرین نیز از آنها بهره مند شوید تا روند ریکاوری را تا حدودی سرعت بخشیده و از کاهش حجم توده عضلانی، جلوگیری نمایند.

ادامه دارد…
سربلند باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *