پیچیدگی تغذیه!؟ – بخش سیزدهم

درودها بر شما، وقتی صحبت از افزایش تعداد وعده های غذایی می شود، ممکن است خیلی از عزیزان، ذهن شان به سمت یک بشقاب پر و پیمان برنج مرغ و سالاد برود، در صورتی که در بدنسازی، به صورت کلی، شما به موردی یک وعده غذایی می گویید که شامل دو تا سه درشت مغزی باشد، یعنی هر سه مورد کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها را در کنار ریز مغذی ها، یعنی ویتامین ها و مواد معدنی دارا باشد و یا فرضا به دلایلی، تنها چربی و پروتئین، در آن وعده دریافت شود.

با این تفاسیر، فرضا سه عدد تخم مرغ آبپز، خودش می شود یک وعده غذایی، چه بسا کنارش یکی دو قاشق کره بادام زمینی و یک عدد موز هم باشد که دیگر نور علی نور است. پس هیچ الزامی وجود ندارد که شما بخواهید بدنتان را با کوهی از مواد غذایی در هر وعده، بارگیری نمایید. می توان اینگونه به قضیه نگاه کرد، دریافت سه وعده غذایی به شکل مرسوم آن، فرضا در صبحانه؛ تخم مرغ آبپز، بعلاوه نان، پنیر، گردو و گوجه فرنگی، جهت نهار؛ برنج، سالاد، مرغ و کمی ماست، وعده بعد از تمرین در روزهای تمرینی که می تواند همانند همین نهار باشد و وعده شام که مثلا می تواند کمی ماست کم چربی به همراه کره بادام زمینی باشد.

اگر توجه کرده باشید نوشته ام “می تواند” نه اینکه الزام دارد چرا که این کاملااااا یک راهنمای کلی است و برای شخص خاصی نوشته نشده است. برای روزهایی هم که تمرین ندارید، خوب می شود همان وعده غذایی بعد از تمرین را، از منظر کالری، یا در وعده های غذایی دیگر تقسیمش کرد، یا کلا حذفش کرد.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور.
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰
@Coachmehran

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *