پیچیدگی تغذیه!؟ بخش یازدهم

درودها بر شما، روند محاسبه درشت مغذی ها به این ترتیب خواهد بود، فرض بفرمایید که شما روزانه، ۲۵۰۰ کالری، به جهت افزایش وزن، استفاده می کنید که توضیح تکمیلی آن را، در ارتباط با نحوه محاسبه این کالری، هم می توانید در کتابچه تغذیه مایک منتزر که در سال ۸ ترجمه اش کرده ام و از سال ۹۹ به رایگان، بر روی کانال تلگرامم قابل دانلود هست، مطالعه بفرمایید و هم می توانید در سایت و کانال، در بخش تغذیه و یا با جستجو کردن عبارت تغذیه و یا کالری، مفصل آن را بیابید.

درشت مغذی کربوهیدرات، ۶۰ درصد این ۲۵۰۰ کالری می شود ۱۵۰۰ کالری، حالا با تقسیم این ۱۵۰۰ بر عدد ۴ که مقدار کالری هر گرم کربوهیدرات است، به عدد۳۷۵ گرم می رسیم که عدد مصرف کربوهیدرات روزانه خواهد بود. برای پروتئین، ۲۵ درصد ۲۵۰۰ کاری می شود ۶۲۵ کالری، تقسیم بر ۴ کالری که این هم مشابه با هر گرم کربوهیدرات است، تقریبا ۱۵۷ گرم پروتئین، برای چربی هم، ۱۵ درصد از کل کالری می شود ۳۷۵ کالری، تقسیم بر ۹ کالری که عدد هر گرم چربی است، تقریبا ۴۲ گرم چربی.
خوب، به صورت خیلی کلی، این داستان دریافت کالری روزانه است که البته، بر سر مقدار درصد دریافتی، کلی اختلاف نظر، میان بزرگان علم تغذیه وجود دارد.

ادامه دارد…
مهران موسوی پور
پاینده باشید.
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰
@Coachmehran

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *