تعداد ست تمرینی – بخش هفتم

درودها بر شما، با وجود این تفاسیر، شما تصور بنمایید که یک ست تمرینی را از حرکت فرضا جلو بازو لاری دستگاه را، به این شکل پیش برده اید، یعنی در هر سه وضعیت ذکر شده، دوسربازویی را به ناتوانی رسانده اید، خوب آیا باید یک ست دیگر هم در این حرکت اجرا کرد؟ به اعتقاد بزرگان رویه تمرینات با شدت مضاعف، شما نیازی به ست دوم در این حرکت نه داشته و نه دارید، چرا که با همان ست اول، اگر همه چیز را با دقت پیش برده باشید، دیگر اجرا ست دوم فقط اتلاف ذخائر انرژی بوده و باعث کاهش سرعت ریکاوری عضلات شما می شود.
همان ست اول و استفاده از تکنیک های ذکر شده، تا مقدار بسیار زیادی، در دو سربازویی شما، سیگنال رشد را رها نموده و مرحله اول از الزامات مورد نیاز جهت رشد توده عضلانی را، مهیا می کند، یعنی تحریک عضلات به رشد، حالا هر مقدار که بخواهید بر این ست ها در این حرکت بی افزایید دیگر کار را خراب خواهید کرد و روند معکوس خواهد شد.

فرضا یک ست دیگر هم در این حرکت بخواهید به این شکل پیش ببرید، اولا که قطعا نخواهید توانست همان شدتی را که در ست اول بکار گرفته بودید را تکرار کنید، ثانیا اگر واقعا ما جهت ایجاد تحریک به رشد، عضلات را تمرین می دهیم، تحریک به رشد هم در همان ست اول از این حرکت به قدر کفایت رخ داده است، چه نیازی به ست دوم می باشد؟

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰
@Coachmehran

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *