تعداد ست تمرینی – بخش هشتم

درودها بر شما، تصور بفرمایید که شما از یک تکنیک شدت دهنده، بجای افزایش تعداد ست کلی تمرین، بهره ببرید، یعنی سعی نمایید که کار بیشتری را از عضله دریافت نمایید ولی با یکسری تفاوت ها که موجب بشود تا جای ممکن، شما توان بیشتری را خرج تمرین و به ناتوانی رساندن عضلات درحال تمرین، نمایید. برای مثال تکنیک استراحت و توقف.

تصور بفرمایید که در حرکت پرس بالا سینه هالتر، با وزنه ای که فرضا در تکرارهای ۸ الی ۱۰، با ریتم ۱ ثانیه دامنه مثبت، ۱ ثانیه مکث در انتهای دامنه مثبت، ۲ ثانیه دامنه منفی و ۱ ثانیه مکث در انتهای دامنه منفی، به نقطه ای می رسید که دیگر ادامه دامنه مثبت حتی یک تکرار دیگر، بدون تقلب و یا استفاده از حریف تمرینی، برایتان مقدور نباشد. در اینجا شما یک درصد مشخص از فیبر عضلات سینه ای را به همراه دیگر عضلات کمکی، در اجرای ست و پیشبرد تکرارها دخیل نموده، به ناتوانی رسانده و به رشد تحریک نموده اید.

حال اگر فرضا یکی دو دقیقه استراحت کرده و بخواهید مجددا یک ست دیگر را اجرا نمایید، بدن به صورت غیر ارادی، مجددا به سراغ همان درصد مشخص فیبر عضلات سینه ای که در ست قبلی بکار گرفته بود رفته و سعی می کند مجددا با همان ها، ست را پیش ببرد، ولیکن به علت اینکه آن مقدار مشخص، قطعا نخواهند توانست قدرت خود را در عرض این یکی دو دقیقه، به صورت صد درصدی بازیابند، شما هم نخواهید توانست همان تعداد تکرارها را در ست قبلی، اجرا نمایید.

ادامه دارد…
تندرست باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰
@Coachmehran

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *