تعداد ست تمرینی – بخش چهارم

درودها بر شما، پس تا اینجا که با هم پیش رفتیم، متوجه شدیم که عضلات جهت افزایش قوا و افزایش حجم، نیازمند یک الزام هستند، یعنی اضافه باری بر آنها تحمیل شده باشد و آنها هم در واکنش به این اضافه بار، روند مثبت افزایش قدرت و حجم را در دستور کار خود قرار دهند، خوب حالا شما اضافه بار را فرض می کنیم به درستی پیش برده اید، یعنی تکرارها را در ست تمرینی، به درستی تا ناتوانی پیش برده و عضله را بر حسب ارتباط ذهنی عضلانی و بازده عصبی عضلات خود، به ناتوانی رسانده اید.

خوب این ناتوانی که ایجاد شده، در چه تعداد ست بایستی تکرار شود، فرضا برای ۳ سربازویی چه تعداد ست بایستی دارای این شرایط باشند.

سوای ست گرم کردنی، برای عضلات سه سربازویی، نهایت سه حرکت و سه ست تا ناتوانی و فراتر از آن، واقعا در یک تمرینی که هر گروه عضلانی بین هر ۴ روز الی یک هفته، ۱ بار تمرین داده می شود، کفایت می کند. مایک منتزر، در مصاحبه ها و سمینارهایش، به برخی موارد اشاره می کند که شاگردانی داشته که عضلات ایشان، بایستی ۱۰ روز را بین هر دو جلسه تمرینی، استراحت می کردند تا از زیر بار آن استرس ایجاد شده، خود را بازیافته، ریکاوری کرده و پس از طی کردن ریکاوری، تازه وارد فاز قوی شدن و افزایش حجم می شدند تا برای جلسه بعدی تمرین، آماده شوند.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰
@Coachmehran

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *