تعداد ست تمرینی – بخش سوم

درود ها بر شما، اصلا تاکنون شده که از خودتان سوال کنید که چرا فرضا تمرین من باید ۱ ساعت زمان ببرد؟ البته اگر واقعا ۱ ساعت طول بکشد که چندان بد نیست، من به صورت روزانه، از عزیزانی پیام دریافت می کنم که مدت زمان جلسه تمرینی ایشان، بیش از یک ساعت و نیم زمان می برد. چرا این همه تعداد حرکات و ست های زیاد را در یک جلسه بکار می گیرید؟

شما عضلاتتان را تمرین می دهید، تا آنها نیز به این تمرین واکنش مثبت نشان دهند، این واکنش مثبت چه زمانی رخ می دهد؟ اصلا باید چگونه با این عضلات در طی جلسه تمرین رفتار کرد تا آنها نیز آن واکنش مثبت را نمایش دهند؟

جلو ران دستگاه، وزنه ای را انتخاب کرده اید که متصورید در تکرار ۱۰ الی ۱۲، با حفظ ریتم صحیح و کنترل شده تکرارها، به ناتوانی در اجرای دامنه مثبت خواهید رسید، یعنی دیگر نمی توانید بدون تقلب و با حفظ کنترل روی جابجای وزنه، دامنه مثبت حتی یک تکرار دیگر را، تنها با توان خودتا و بدون کمک گرفتن از کسی، طی نمایید. اینجا است که می گویند شما به ناتوانی در دامنه مثبت رسیده اید. ولی شما فرضا به تکرار ۱۲ ام که می رسید، بی خیال ادامه تکرارها شده، در حالی که حداقل برای ۳ تکرار دیگر، قوا داشته و می توانستید ۳ تکرار دیگر را به شکل صحیح پیش ببرید تا در نهایت، از ادامه تکرارها، ناتوان بشوید. در اینجا است که شما هیچ الزامی را برای عضله هدف، ایجاد نکرده اید که رشد کند و برای این بار تحمیل شده، افزایش قوا از خود نشان بدهد.

ادامه دارد…
سربلند باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰
@Coachmehran

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *