تنوع در حرکات – بخش دهم

درودها بر شما، در این دو حرکت هم نیز می توانید، با توجه به سابقه تمرینی تان، تصمیم بگیرید که از چه تکنیک ها و رویه ای اجرای ست های تمرینی، بهره ببرید، برای مثال فرضا دو ست را برای هر کدام از حرکات تا ناتوانی، در رنج تکرارهای ۱۰ الی ۱۲، پیش می برید، همانطور که عرض گردید، قطعا بایستی در ست دوم، برای اینکه در همان رنج تکرارهای ذکر شده (البته این تعداد تکرارها، به کلی پارامتر مختلف وابسته است)، به ناتوانی برسید، کمی از مقدار وزنه استفاده شده در ست اول، بکاهید و ست دوم را اجرا کنید.

در انتهای ست دوم، فرضا می توانید از یک درآپ ست بهره ببرید، یا چند تکرار کمکی و یا استراحت و توقف و هر رویه افزایش دهنده شد که تا کنون خدمتتان شرح داده ام. برخی اوقات هم، خوب است که کلا فرضا یک هفته به ناتوانی رساندن را بی خیال شوید و تنها تا نزدیکی آن پیش بروید، یعنی کلا یکی دو تکرار قبل از ایجاد ناتوانی، ادامه ست را متوقف کنید، به این ترتیب سیستم عصبی عضلانی شما یک استراحت دریافت خواهد کرد.
در این تمرین، ما برای عضلات سینه ای، سه حرکت داشتیم که از زوایای مختلف و با ماهیت های مختلف، فیبر عضلانی سینه ای را درگیر کردند و به رشد تحریک نمودند. هم پیش خستگی نسبی را داشتیم و تمرکز روی فیبر بخش بالای سینه بود، هم پارالل یا پرس زیرسینه را داشتیم که موجب توقیت نمای کلی عضلات سینه ای می شود و در به حرکت پرس سینه دمبل مچ برعکس پرداختیم به بر درگیری مجددا بخش بالایی سینه، خواهد افزود، یعنی بخشی که اکثرا در آن ضعف دارند.

ادامه دارد…
سرافراز باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *