قهرمان پرورش اندام – بخش پنجم

درودها بر شما، افرادی که در رشته پرورش اندام، به جایگاه های بالایی می رسند، دارای درصد فیبر تند انقباض بیشتری، در گروه های ماهیچه ای که در این ورزش کاربرد دارد، نسبت به فیبر کند انقباض، هستند. به زبان ساده، فیبر عضلانی تند انقباض، دارای استعداد بیشتر افزایش حجم بوده، لذا به این افراد در پرورش و ایجاد توسعه عضلانی، یاری می رسانند.

جدای از این مطلب، این افراد، دارای طول عضلانی بلند تری نسبت به دیگر افراد هستند، نمونه بارز این موضوع که در کتب مختلف نیز مثال زده می شود، طول عضله ساق پا می باشد، یعنی نقاط اتصال آن، در یک فرد تراز اول این رشته، برای مثال دوریان یتس، به گونه ای است که این عضله دارای یک طول قابل توجه می باشد. همین موضوع، به فرد کمک می کند که ایشان بتوانند با امکان بیشتری، در رشد و پرورش این عضلات، نسبت به جمع کثیری از افراد دیگر، روبرو باشند و بتوانند توسعه چشمگیری را در این بخش ایجاد کنند.

استخوان بندی نیز، پارامتر مهمی می باشد، افرادی که دارای استخوان بدنی درشتی هستند، در صورتی که این استخوان بدنی دارای تناسب لازم نیز باشد، می توانند عضلاتی را پرورش دهند که دارای زیربنایی توسعه یافته به صورت مادر زادی، می باشد.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه های تمرینی و غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *