کنکاشی در اجرای تمرینات، با وزن بدن – بخش هفدهم

درود بر شما، به سراغ روز دیگر تمرین می روم، عضلات درگیر در این تمرین شامل: همسترینگ، زیربغل، بخش پشت سرشانه و عضلات دو سر بازویی، هستند.
جهت اجرای تمرین بر روی عضلات همسترینگ، حرکات متنوعی وجود دارد، مانند: Trx Hip Press، Trx Hamstring Curl، حرکت Hip Thruster، حرکت پل نشیمنگاه و انواع و اقسام دیگری از حرکات، که البته این تعداد که خدمتتان نام برده شد، از معروف ترین ها، می باشند.

به شخصه، تمرینم را با استفاده از تی آر ایکس و حرکت Trx Hamstring Curl، آغاز کرده، رویه را مشابه مواردی که در دیگر تمرینات، ذکر گردید، پیش برده و در انتهای ست نیز، سعی در اجرای تکرارهای نیمه، سپس یک چهارم دامنه حرکتی، نموده تا کاملا به ناتوانی در اجرای دامنه مثبت تکرارها، برسم.


حرکت Trx Hamstring Curl

در انتها نیز، پس از سی ثانیه استراحت کردن، بدن را در موقعیت اوج انقباض، یعنی در انتهای دامنه مثبت حرکتی قرار داده و تا آنجا که در توان دارم، خود را در این موقعیت، نگاه می دارم.

پس از اتمام این حرکت، به سراغ حرکت پل نشیمنگاه یا همان Hip Press، با قرار دادن کف پاها بر روی یک نیمکت و دراز کشیدن بر روی زمین، سعی در بالا آوردن لگن، تا موازی شدن رانها با بالاتنه نموده، در بالای هر تکرار، مکثی کوتاه کرده و تمرین را مشابه با رویه دیگر حرکات، تا ناتوانی پیش می برم.

حرکت Hip Press
حرکت Hip Press تک پا

رمز موفقیت در تحریک عضلات درگیر، در این حرکات، اجرای کاملا کنترل شده آنها می باشد، بخصوص داشتن مکث در اوج انقباض هر تکرار، آنچنان جهت رشد این عضلات موثر بوده که بایستی خودتان امتحان بفرمایید.
ادامه دارد…

پاینده باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *