نمونه برنامه های فول بادی – بخش نخستین

درودها بر شما، به شخصه، بارها در خصوص تمرینات به روش فول بادی، خدمتتان مطلب ارائه کرده ام. در این سری، سعی دارم چندین برنامه مختلف را با استفاده از این روش، به صورت کاربردی، در اینجا با شما به اشتراک، بگذارم.

بر حسب اینکه فرکانس تمرینی شما، یا همان تعداد جلسات تمرینی بر روی یک گروه عضلانی در یک فاصله زمانی مشخص، فرضا یک هفته، چه میزان باشد، می توان تعداد حرکات و ست های تمرینی بر روی یک عضله را، تغییر داد. برای مثال، اگر به صورت هر روزه، به تمرینات فول بادی می پردازید، عاقلانه است که برای هر عضله یک حرکت و حداکثر دو تا سه ست تمرینی را در نظر گرفته و مقدار آنها بیشتر این نشود، چرا که قطعا نتیجه معکوس داده و روند سنتز پروتئین را به شدت کاهش خواهد داد، یعنی دقیقا نقطه مقابل یک رویه فول بادی حساب شده.

حال اگر فرضا به صورت یک روز در میان به این تمرینات می پردازید، بد نیست که برای هر عضله، حداکثر دو حرکت انتخاب کرده و ست های تمرینی را حداکثر بر روی دو ست، حفظ کنید، با این وجود شاید برای عضلاتی مانند ساق پا، و عضلات بازویی، هر کدام یک حرکت، کفایت کند.
اگر شش روز در هفته به فول بادی می پردازید، فرضا برای عضلات سینه ای، می توانید یک روز پارالل، روز دیگر پرس بالا سینه هالتر یا دمبل، روز بعدی قفسه سینه دستگاه، جلسه بعدی پرس زیرسینه هالتر یا دمبل، تمرین بعدی پرس سینه دستگاه و در نهایت در روز آخر قفسه بالا سینه دمبل یا حرکت کراس اور را برگزینید.

ادامه دارد….
پیروز و سربلند باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *