پارالل – بخش اول

درودها بر شما، مایک منتزر فقید، معتقد بود که پارالل، بهترین حرکت جهت پرورش دادن عضلات سینه ای، بخش جلویی سرشانه ها و سه سربازویی بوده و از این حرکت به عنوان اسکوات بالاتنه یاد می کرد. ایشان در خیلی از برنامه های تمرینی شان، به خصوص در زمانی که فرضا تمرینات تقویت کننده سینه، سرشانه و سه سربازویی را در یک جلسه اجرا می کردند، جهت سرشانه، حرکت پرسی مستقلی را در نظر نمی گرفتند، بلکه در بخش تمرین سینه، پارالل را به اجرا گذاشته، آن هم با آن شدت مختص به خودشان و همان فشار اعمال شده در این حرکت را، به عضله بخش جلویی سرشانه که به کمک عضله هدف در تمرین می آید که همان سینه ای باشد، کافی می دانستند.

در این حرکت، هر مقدار آرنج های شما در کنار پهلوها قرار داشته باشد، بر درگیر شدن سه سربازویی و بخش جلویی و کمی هم میانی سرشانه ها تاکید می شود و هر قدر آرنج ها را به سمت خارج متمایل نمایید، می تواند بر کارکرد عضلات سینه ای تاکید کنید.

جدای از جایگیری آرنج ها، هر مقدار بتوانید بالاتنه را به سمت جلو خم نمایید، مجددا درگیری سینه افزایش یافته و با مستقیم قرار گرفتن بالاتنه در این حرکت، کارکرد سرشانه ها و سه سربازویی، افزایش می یابد.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی، برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *