تمرینات چهار روزه – بخش چهل و دوم

درودها بر شما، حرکت بعدی، کیک بک دمبل، یکی از حرکاتی که در صورت اجرای صحیح آن، در دامنه کامل کشش و درگیری سه سربازویی، می تواند به خوبی موجبات تحریک به رشد این عضلات را فراهم آورد. بایستی در نظر داشته باشید که می توانید این حرکت را با استفاده از سیم کش هم اجرایش کنید که این مزیت را به شما می دهد، نیاز نباشد که استخوان بازوی شما با سطح زمین موازی قرار بگیرد، چرا که در سیم کش، شما به صورت مداوم کشش را بر روی عضله هدف حفظ می کنید ولی در اجرا با دمبل، زمانی که آرنج شما نسبت به مفصل سرشانه پایین تر قرار بگیرد، دامنه درگیری سه سربازویی کم می شود، چونکه در زمان عمود شدن ساعد بر زمین، دیگر سه سربازویی شما در حال تحمل وزن دمبل نبوده بلکه بخش پشت سرشانه شما و زیربغل هست که وزنه را در آن موقعیت نگاه داشته.


در این حرکت نیز می توانید از انواع تکنیک های درآپ ست، استراحت و توقف، تکرارهای دامنه نیمه و یک چهارم بازه حرکتی و غیره استفاده نمایید.
برای مثال می توانید وزنه ای را انتخاب کنید که فرضا می توانید با آن ۱۲ تکرار را در فرم صحیح آن اجرا نمایید، حالا ۶ تکرار دست راست، بلافاصله ۶ تکرار دست چپ، مجددا دست راست، بار دیگر دست چپ، آنقدر این روند را ادامه می دهید تا به ناتوانی برسید و کلا دیگر نتوانید رسیدن به ۶ تکرار را حفظ کنید، با این عمل، یک نوع اضافه بار را به عضلات مربوطه، اعمال کرده اید.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *