تنوع در حرکات – بخش شانزدهم

درودها بر شما، اگر فرضا از وزن بدن خود جهت پرورش عضلات بازویی استفاده می کنید، یعنی یک ورزشکار اصطلاحا کلیستنیکس هستید، می توانید به راحتی با ترکیب بارفیکس دست جمع، حرکت پارالل و یا دیپ و شنا دست الماسی، به راحتی به توسعه مناسبی در عضلات بازویی و ساعد خود برسید.

بارفیکس، گیرش مچ برعکس قراردهی دستها به عرض شانه ها، باعث می شود به به مقدار بسیار زیادی بر درگیر شدن عضلات دوسربازویی شما، در بالاکشیدن بدن در این حرکت، افزوده شود، البته هنر شما در اجرای این حرکت جهت پرورش عضلات زیربغل و تمرکز بر کارکرد آن گروه عضلانی، داستانش با اینجا و تمرکز کردن بر کارکرد دوسربازویی، متفاوت است. سعی کنید در طول اجرای این حرکت، بخش استخوان ساعد، بر زمین عمود قرار بگیرد تا از نظر بیومکانیکی، بر درگیری عضلات دوسربازویی شما افزوده شود، با جمع تر قرار دادن دستها نسبت به عرض شانه خود، ممکن است بتوانید بر مقدار درگیری عضلات دوسربازویی خود بی افزایید ولیکن برخی عزیزان با این رویه، در مچ دستان خود، احساس خوش آیندی نخواهند داشت، بخصوص در حالت مچ برعکس که در این حرکت استفاده می شود.

در این نوع از اجرا، در عضلات دوسربازویی، بخش داخلی یا همان به نوعی چگالی بخش به بازوان شما، بیشتر تقویت می شوند تا بخش بیرونی که نقش قله ساز را در فیگور جفت بازو بر عهده دارد.

ادامه دارد…
سرافراز باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *