تنوع در حرکات – بخش نهم

درودها بر شما، در گذشته نیز، به تفصیل خدمتتان شرح داده ام، زمانی که شما به اجرای حرکت بارفیکس، مچ معکوس و گیرش به عرض شانه ها می پردازید، عضلات ساعد و دوسربازویی خود را، در موقعیت حداکثر توان خود قرار می دهید تا در این حرکت، به پیشبرد تکرارها، به عضلات اصلی درگیر، که همانا زیربغل شما می باشد، کمک کرده و شما خواهید توانست، عضله هدف را با کیفیت بالاتری تمرین بدهید.

البته برخی عزیزان با این نوع گیرش مشکل دارند چرا که به صورت ناخودآگاه و به دلیل ضعف ارتباط ذهنی عضلانی در عضلات زیربغل، به شکلی بیش از حد از بازوان خود کار می کشند که در گذشته، راهکارهای مختلفی جهت برطرف کردن این موضوع خدمتتان عرض کرده ام.
ضمنا در این نوع گیرش، شما هم دامنه کشش کامل را در اجرای دامنه منفی تکرارها در عضله زیربغل خود خواهید داشت و هم انقباض حداکثری را در انتهای دامنه مثبت.

پارالل هم که عضلات سینه را در بهترین موقعیت کارکرد خود از نظر بیومکانیک قرار می دهد، همین امر در پرس زیرسینه نیز رخ می دهد ولی در نمونه اجرا شده با دمبل و هالتر (داستان دستگاهش فرق می کند)، ممکن است فرد به دلیل قرارگرفتن در شیب منفی، احساس ناخوش آیندی در سر خود داشته باشد. شما می توانید در این حالت، با حداکثر توان، در عضلات سینه ای خود انقباض ایجاد کنید.
در اجرای لت سیم کش و زیرسینه با استفاده از دمبل، می توانید از تکنیک درآپ ست، استراحت و توقف و یا کمکی بهره ببرید. البته تکنیک شدت دهنده در این موارد فراوان است که در پست های مربوط به رویه تمرینی شدت مضاعف، شرح داده ام.
برای حرکت سوم، می توانید فرضا به سراغ پرس سینه دمبل مچ معکوس روی میز تخت رفته که باعث درگیر شدن بسیار عالی فیبر بخش های بالایی سینه شده و در کنارش از زیربغل قایقی با دستگیره وی شکل بهره ببرید.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *