اجرای تمرینات، به روش فول بادی – بخش سوم

درود بر شما، تمرینات فول بادی را می توان با رویه های مختلفی، اجرا کرد. شما بایستی با آزمون و خطا بهترین گزینه را انتخاب کرده و برای خود بکار گیرید. برای مثال می شود در یک تمرین فول بادی، حرکتی مانند Man Maker را در نظر گرفت، که در هر تکرار از این حرکت، عضلات سینه، زیربغل، دو سر بازو، سه سربازو، سرشانه ها، چهارسر ران، فیله کمری و شکم، به صورتی بالقوه درگیر بوده و به نوعی در کنارش یکی دو حرکت دیگر مانند پشت پا لیفت، بارفیکس و ساق پا دستگاه را چاشنی کار نموده، و در کسری از زمان، به کل عضلات اصلی، اعمال بار تمرینی نمود.

از سوی دیگر، می توان به شکل مرسوم از حرکات تخصصی هر عضله بکار برد، برای مثال جهت عضلات بزرگ یکی دو حرکت و عضلات کوچکتر، یک حرکت را انتخاب کرده و در یک جلسه تمرینی، آنها را بکار گرفت، در جلسه بعدی، این حرکات را با نمونه هایی دیگر جهت عضلات مربوطه، تعویض نمود. برای مثال اگر می خواهید بصورت یکروز در میان به این تمرینات بپردازید، فرضا برای چهار سر ران، حرکات جلو ران دستگاه و پرس ران، در جلسه بعدی حرکات جلو ران دستگاه و هاک دستگاه، در جلسه بعدی مجددا جلو ران دستگاه و حرکت لانژ.

برای عضلات زیربغل، یک جلسه، پول آور دمبل و بارفیکس دست جمع مچ برعکس، جلسه دیگر، بارفیکس دستها به عرض شانه، کف دستها در خلاف جهت صورت و پول آور سیم کش، جلسه بعدی زیربغل قایقی و پول آور دمبل. البته اینها همگی مثال فرضی بوده که می توانند کاملا جهت بدن شما، تغییر نمایند.

ادامه دارد…
استوار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *