پرورش عضلات بازویی و ساعدها – بخش نهایی

درودها بر شما، برای اتمام تمرین روی عضلات سه سربازویی، همانطور که عرض گردید، فرضا می توانید بر حسب نیاز بدنتان، به سراغ حرکاتی همچون پشت بازو دمبل کیک بک یا نمونه مشابه آن با استفاده از سیم کش بروید و یا از پشت بازو دمبل دراز کشیده روی میز شیبدار بهره برده و یا اینکه از پشت بازو سیم کش مچ برعکس (اجرای تک دست آن راحت تر است)، استفاده نمایید. دو حرکت اول معمولا به بخش داخلی این گروه عضلانی بیشتر فشار وارد کرده و حرکت آخر به بخش میانی عمده فشار تمرین را متمرکز می کند.

در هر سه حرکت، بکارگیری تکنیک هایی همچون درآپ ست و یا استراحت و توقف، به راحتی قابل اجرا است، حتی در صورت استفاده از سیم کش در پشت بازو کیک بک، ضمن اینکه بر دامنه کارکرد و درگیری عضلات هدف خواهید افزود، می توانید فرضا در انتهای دامنه مثبت، برای ۳ ثانیه مکث داشته و به انقباض ایستایی بپردازید و به این ترتیب، بر عمق فیبر عضلانی درگیر در تمرین و شدت به ناتوانی رساندن آنها، بی افزایید.

در حرکت اول و حرکت سوم، رمز پیشبرد تکرارها به صورتی که کیفیت تمرین در اولویت باشد، انتخاب وزنه ای صحیح بوده تا بتوانید بدون تقلب ست تمرینی را تا ناتوانی و چه بسا فراتر از آن پیش ببرید.

امیدوارم این سری از پست ها، خدمتتان مفید واقع شده باشند، پاینده و استوار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *