پرورش عضلات بازویی و ساعدها – بخش چهل و یکم

درودها بر شما، در پشت بازو سیم کش، با معکوس کردن گیرش دستان خود بر روی میله، می توانید عمده فشار وارد شده را بر بخش میانی عضلات سه سربازویی خود متمرکز نمایید.

در استفاده از دستگیره ای که امکان اجرای این حرکت را به صورت تک دست به شما خواهد داد و گیرش معکوس، معمولا افراد راحتی بیشتری را به صورت کلی در مفصل مچ، آرنج و سرشانه ها، در حین اینگونه اجرا، احساس خواهند کرد، ضمن اینکه به شما این امکان داده می شود که بتوانید هر دست را به صورتی مستقل بکارگرفته و به رشد تحریک نمایید.

زمانی که به این نوع گیرش می پردازید، خواهید دید که وزنه مورد استفاده شما، به شکلی چشمگیر کاهش خواهد یافت، چرا که ماهیت و بیومکانیک این حرکت به شکل است که از درگیری بخش های دیگر عضلات سه سر که معمولا به کار گرفته می شوند خواهد کاست، لذا بایستی به مقدار زیادی از وزنه مورد استفاده مرسوم خود در پشت بازو سیم کش، کاسته و سعی نمایید که حرکت را در دامنه کامل آن اجرا نمایید.

معمولا در این حالت، افراد با باز شدن کامل دستها (البته بدور از اعمال فشار بیش از حد بر مفصل آرنج) مشکل دارند، یعنی در انتهای دامنه مثبت، به صورت ناخودآگاه، به حرکت دادن مفصل آرنج در فضا و به سمت عقب پرداخته و به خیال خود در حال اجرای دامنه کامل هستند، در صورتی که اینگونه نیست.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *