پرورش عضلات بازویی و ساعدها – بخش هجدهم

درودها بر شما، در حین اجرای دامنه منفی و در ادامه آن پیشبردن بخش مثبت از یک تکرار، هر مقدار بتوانید بازوان خود را در کنار پهلوها نگاه دارید، یعنی آرنجها به سمت عقب بدن حرکت کرده و در دامنه مثبت همین مسیر را به سمت جلو طی کنند، بر درگیری عضلات سه سربازویی خود، خواهید افزود و از کارکرد عضلات کمکی همچون بخش جلویی سرشانه ها، کاسته می شود.

تا جای ممکن از قوز کردن بپرهیزید و سینه را در حین اجرا به سمت بیرون نگاه دارید. می توانید با قرار دادن پاها بر روی زمین و خم کردن زانوها، به شکلی که فاصله دو تکیه گاه، یکی دستان شما و دیگری محل قرارگیری پاها بر زمین، به صورت طولی کاسته شود، از ایجاد اضافه بار کاسته و تکرارها را پیش ببرید. یک تکنیک که به نوعی یک درآپ ست می باشد، پیشبردن تکرارها به صورت قراردهی پاها بر روی یک نیمکت، تا ناتوانی بوده، حال بدون معطلی، بدن را جابجا کرده، نیمکت جلویی را از دور خارج کنید، پاها بر روی زمین، مجددا ادامه تکرارها، زمانی که دیگر ادامه تکرارها برایتان مقدور نبود، با خم نمودن زانوان خود و اجرای روندی که شرح داده شد، رفته رفته از اضافه بار ایجاد شده کاسته و درصد فیبر عضلانی درگیر در تمرین را افزایش داده و روند تحریک به رشد را بیشینه نمایید.

همچنین می توانید با قرار دادن یک وزنه بر روی ران ها به کمک حریف تمرینی، تکرارها را تا ناتوانی پیش برده، رها کردن وزنه و مجددا ادامه تکرارها.

ادامه دارد…
تندرست باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *