پرورش عضلات کول، سرشانه – بخش بیست و دوم

درودها بر شما، یک نوع دیگر از اجرای پرس سرشانه وجود دارد که با استفاده از وزن بدن اجرا شده و اصطلاحا، به حرکت Hand Stand Push Up، معروف است.

اجرای این حرکت، معمولا برای افراد، به شکل کامل آن، یعنی دستها بر روی زمین و بدن به صورتی قائم، پاها به سمت بالا و کل تنه به گونه ای عمود بر زمین، قرار گرفته، ممکن نبوده چرا که کل وزن بدن ایشان، به صورتی بالقوه، بر روی سرشانه ها و عضلات سه سربازویی به عنوان عضلات کمکی در حرکت قرار داشته، لذا این نوع کامل آن، برای اکثر افراد، اجرایش مقدور نمی باشد.

نوع دیگری از این حرکت وجود دارد که شما جهت اجرا می توانید پاهای خود را بر روی سطحی همانند یک صندلی قرار داده و به این شکل، بالاتنه با پاها یک زاویه ۹۰ درجه ساخته و به اجرای حرکت، بپردازید، خواهید دید که به این شکل، پیش برد حرکت، بسیار برایتان راحت تر خواهد بود.

اگر بخواهید دامنه تکرارها را به شکل کامل اجرا کنید، برای اینکه سر شما، در نیمه حرکت، با زمین در تماس قرار خواهد گرفت، می بایستی از دو سکو، فرضا تعدادی کتاب قطور که در هر دوسو، یعنی برای هر دست، به یک ارتفاع باشند و یا ابزارهای مخصوص این حرکت که در بازار موجود است، بهره برده، تکرارها را تا ناتوانی در دامنه کامل آن اجرا کرده و به پرورش این گروه عضلانی، بپردازید. مجددا خاطرتان باشد که در انتهای دامنه مثبت تکرارها، از قفل نمودن مفصل آرنج، بپرهیزید.

ادامه دارد…
پیروز باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *