کنکاشی در اجرای تمرینات، با وزن بدن – بخش چهارم

درود بر شما، بپردازیم به شکلی دیگر از رسیدن به ناتوانی، بخصوص در حرکات اجرا شده با وزن بدن. تصور بفرمایید که در حال اجرای حرکت بارفیکس هستید، ضمن رعایت ریتم صحیح حرکتی مورد نظرتان در تمامی تکرارها، به نقطه ای می رسید که دیگر نمی توانید تنه را بالا بکشید، اینجا است که می توانید تکنیک صحیح حرکتی را، کمی دگرگون کرده، و با حرکت پرتابی، به ادامه تکرارها بپردازید.

با استفاده از تقلب کردن در دامنه مثبت تکرارها و حفظ کنترل کامل در دامنه منفی تکرار ها، شما قادر خواهید بود تا چند تکرار دیگر نیز، پس از رسیدن به ناتوانی با ریتم و تکنیک صحیح حرکتی، اجرا بفرمایید. این را اصطلاحا ناتوانی در تکنیک می گویند.

حال شما فرضا همین حرکت را با ریتم یک ثانیه بخش مثبت تکرارها، یک ثانیه مکث در اوج انقباض، دو ثانیه دامنه منفی تکرارها و در نهایت یک ثانیه اعمال کشش به عضلات لاتسیموس دورسی در انتهای دامنه منفی تکرارها، پیش می برید.

پس از اجرای تعدادی تکرار، رعایت این اصطلاحا تمپو یا همان ریتم تکرارها، برایتان سخت و سختر می شود، تا جایی که اگر بخواهید به این رویه ادامه دهید، به نقطه ای می رسید که دیگر نمی شود تنه را بالا کشید.

در گذشته نیز، نقل قولی از لو فریگنو، خدمتتان ارائه کرده ام، ایشان ذکر می کنند که در زمان دوران تمرینی شان، فرضا در یک حرکت مشخص، یک تمپوی مشخص را رعایت می کرده اند، رفته رفته که بر تعداد تکرارها افزوده می شده و عضلات به سمت رسیدن به ناتوانی پیشروی داشته اند، ایشان بر سرعت اجرای تکرار ها، به صورتی تدریجی، می افزوده اند، با این رویه بر فشار اعمال شده بر عضلات و مدت زمان تحت بار بودن آنها افزوده می شده است، حال همین رویه را می توان در همین حرکت بارفیکس بکار گرفت و اصطلاحا به ناتوانی در تمپو نائل شد….

ادامه دارد…
پیروز باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *