پرورش عضلات دو سر ران – بخش دوم

درودها بر شما، در حین اجرای حرکت پشت ران با استفاده از دستگاه، می بایستی پد دستگاه را که قرار است پشت استخوان ساق پای شما قرار بگیرد، آنچنان تنظیم کنید که در انتها دامنه منفی، یعنی کمی قبل از باز شدن کامل مفصل زانو و قفل شدن آن (که باید از این امر جلوگیری شود و از قفل شدن این مفصل پرهیز کرد)، وزنه بر روی پایه مربوطه قرار نگیرد، یعنی اگر قرار باشد آنچنان در دستگاه جاگیر شوید که در هر تکرار، وزنه برای لحظاتی بر روی جایگاه خود بنشیند، به صورت لحظه ای، از کیفیت و فشار تمرین کاسته شده و رسیدن به اهداف مربوطه، به تاخیر خواهد افتاد.

وزنه انتخابی شما باید در حدی باشد که هم بتوانید دامنه مثبت و منفی را به صورت کامل اجرا نمایید و هم جهت پیشبرد دامنه مثبت، از حرکت پرتابی و تقلب، استفاده نکنید. برخی عزیزان، از آنچنان وزنه ای به نسبت توانشان استفاده می کنند که جهت پیشبرد دامنه مثبت، با حرکت دادن لحظه ای لگن، یک حرکت جنبشی را ایجاد کرده و به پرتاب نمودن وزنه، کمک می کنند. در انتهای دامنه مثبت، این بخش را به صورت کامل پیش نبرده و نمی توانند عضلات درگیر را در موقعیت اوج انقباض، قرار دهند.

از سوی دیگر، دامنه منفی را هم به گونه ای نصفه نیمه اجرا کرده و توان اعمال کنترل را در طول کامل بازه حرکتی، دارا نخواهند بود. می بایستی وزنه ای را انتخاب کنید که هم بتوانید دامنه را کامل اجرا نمایید و هم در اوج انقباض، یک مکث کوتاه داشته تا بر کیفیت اعمال اضافه بار بر عضلات دوسر ران، بی افزایید.

ادامه دارد…
تندرست باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *