تمرینات فول بادی با دکتر استوپانی – بخش اول

درودها بر شما، دکتر استوپانی یکی از پر و پا قرص ترین طرفداران رویه تمرینی فول بادی بوده که به اعتقاد ایشان، همین روش تمرینی در کنار نوع خواص رژیم غذایی روزه داری منقطعی که ایشان دنبال می کنند، درصد چربی بدن ایشان را همیشه زیر ۶ درصد، نگاه داشته است. در مقالاتی که در وبسایت شخصی خود منتشر می کنند، ذکر کرده اند که به دلیل جراحی هایی که بر روی زانوی خود انجام داده اند، انجام تمرینات کاردیو برایشان مقدور نبوده ولیکن بوسیله همین تمرینات فول بادی، این چنین بدن کات و عضلانی را کسب کرده اند.

در این سری از نوشتارها، قصد دارم نکات و تکنیک هایی را که ایشان در این تمرینات بکار می گیرند را، خدمتتان ارئه نمایم. با تمرینات فول بادی به شکل دایروی پیش می رویم. ضمنا همینجا ذکر کنم که بر اساس تحقیقات انجام شده توسط تیم ایشان، رویه فول بادی نسبت به تمرینات با تقسیم کردن عضلات به گروه های مختلف، توانایی کاهش درصد چربی به میزان ۶ درصد بیشتر را دارا می باشد. تمرینات دایروی همانگونه که در گذشته توضیح داده ام، بوسیله پشت سر هم اجرا کردن تعدادی حرکت، بدون استراحت میان آنها بوده، یعنی فرضا شما ده حرکت را انتخاب کرده که هر کدام از آنها مربوط به یک گروه عضلانی می باشد، سپس پشت سر هم اقدام به اجرا می نماید. میان هر چرخه می توانید فرضا سه دقیقه استراحت کرده و به سراغ چرخه بعدی بروید.

بهتر است که بیشتر از سه چرخه پیشروی ننمایید چرا که تمرینات از نوع فول بادی هر روزه بوده و بدن در مقداری بیشتر از این، به احتمال زیاد خیلی سریع دچار تمرین زدگی خواهد شد. در بخش های بعدی، به بررسی چند مثال کاربردی خواهم پرداخت.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *