پرورش عضلات دو سر ران – بخش نخست

درودها بر شما، به سراغ گروه عضلات همسترینگ برویم. در علم آناتومی بدنسازی، در مجموع به بخش های دو سر ران، به صورت کلی همسترینگ می گویند. در توضیحاتی که اینجا خدمتتان ارائه می کنم، در ابتدا، به پرورش این عضلات با استفاده از حرکت پشت ران دستگاه، می پردازم.

این بخش از عضلات پایین تنه نیز، همانند دیگر گروه ها، دارای حرکات تک مفصلی و مرکب مختص به خود بوده که در کنار برخی از حرکات تحریک کنند عضلات چهار سر ران، همانطور که در بخش های قبلی نیز خدمتتان ارائه گردید، با یکسری رویکرد خاص، به خوبی درگیر شده و به رشد تحریک می شوند. در اینجا نیز، با نوع قرار دهی و جهت دهی به پنجه های پا، می توانید به تمرکز فشار وارده بر بخش های مختلف دو سر ران خود بپردازید.

حرکت پشت ران دستگاه که به صورت تک مفصلی یا همان ایزوله، به پرورش این گروه عضلانی می پردازد. در حین اجرا، اگر پد مربوطه که بخش پشت استخوان ساق پای خود را به آن تکیه می دهید، دارای عرض کافی باشد و به شما این امکان را بدهد که پاها را با عرضی بیش از پهنای شانه های خود، پشت آن قرار دهید و به خصوص به سمت داخل جهت دادن پنجه های پا (در اینجا بر عکس پرورش چهار سر ران، تمرکز فشار صورت می گیرد)، تنظیم نمایید، عمده فشار به بخش داخلی این عضلات وارد شده، اگر پاها را جمع و پنجه ها به سمت بیرون متمایل شوند، بخش بیرونی دوسر ران، به صورت عمده در تمرین مشارکت خواهد کرد.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *