پرورش عضلات چهار سر ران – بخش بیست و یکم

درودها بر شما، در حرکت هاک اسکوات هم می توانید فرضا برای گیج نمودن سیستم عصبی عضلانی، در بین تکرارها، مکان قرار دهی پاهای خود را عوض نمایید، فرضا از حالت سخت تر اجرا، که با قرار دهی پاها باز تر از عرض شانه ها و پاها در بخش بالایی سینی دستگاه باشد، شروع می کنیم، قدری که ادامه تکرارها برایمان مشکل تر شد، پاها را کمی جمع تر قرار می دهیم. رفته رفته به جایی می رسیم که کف پاها کاملا در کنار هم قرار می گیرند.

سپس جهت پیشبرد چند تکرار دیگر و البته رسیدن به ناتوانی کامل، پاها را به سمت بدن و قرار دهی در بخش پایین تر سینی مربوطه، حرکت می دهید تا عمده فشار بر عضلات چهار سر ران قرار بگیرد. در نقطه ای که دیگر ادامه تکرارها به صورت دامنه کامل آن دیگر مقدور نباشد، به اجرای دامنه نیمه می پردازیم، پس از چند تکرار باید به سراغ دامنه یک چهارم رفته تا دیگر حتی یک سانتیمتر نتوانیم وزنه را جابجا نمایید.

در این نقطه می توانید مجددا در جهت بالاتر بردن شدت تمرین، بدون درنگ از دستگاه خارج شده و به اجرای چند تکرار لانژ راه رفتنی تنها با وزن بدن پرداخته، در این حرکت نیز که به ناتوانی رسیدید به اجرای چند تکرار تا ناتوانی از حرکت ایر اسکوات بپردازید. واقعا سوزشی که پس از این تری ست در عضلات شما ایجاد خواهد شد و تحمل آن، از شما یک ورزشکار تمام عیار خواهد ساخت.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *