پرورش عضلات چهار سر ران – بخش بیستم

دردها بر شما، برویم سراغ حرکت هاک اسکوات. این حرکت را هم می توان با استفاده از هالتر اجرا نمود و هم دستگاه مخصوص به آن، ولیکن تفاوت اجرا با هالتر در این است که می تواند به راحتی، به ستون فقرات آسیب وارد سازد، چرا که نحوه اجرای آن همانند ددلیفت هالتر بوده، منتها می بایستی هالتر را پشت بدن خود نگاه دارید و همین مورد باعث می شود که مستقیم حفظ کردن ستون فقرات و پرهیز از قوز نمودن بخصوص در انتهای دامنه منفی و انتقال به دامنه مثبت، بسیار سخت شده و شما را در معرض آسیب دیدگی قرار می دهد. با این اوصاف، به توضیح همان نمونه اجرا شده با استفاده از دستگاه مربوطه، می پردازم.

در اینجا نیز، همان موارد توضیح داده شده در خصوص عرض قرارگیری پاها و جهت دهی به پنجه های پا، وجود دارد، برای مثال شما قصد دارید به صورت تخصصی، به پرورش عضلات اصطلاحا اشک ران که در نزدیکی مفصل زانوان شما قرار داشته و در صورت پرورش کامل و داشتن درصد چربی بدنی پایین، ظاهری اشک واره را به خود می گیرد، بپردازید، اصلا به نوعی این حرکت هاک اسکوات، تخصصش در پرورش همین ناحیه است.

دوریان یتس، در دوران اوج خود یک رویکرد خاص را جهت تمرکز فشار بر این بخش، در حین اجرای این حرکت در پیش می گرفت، اگر چه مقدار فشار وارد شده بر مفصل زانو، به صورت بالقوه افزایش خواهد یافت، چرا که در این شکل از اجرا، زانوان شما در طول دامنه تکرارها، به مقدار زیادی از پنجه های پای شود جلو تر قرار می گیرد. جهت اجرا با این رویه، باید پاشنه ها را به هم چسبانده، پنجه های پا را به بیرون جهت داده و هنگام اجرای دامنه منفی، زانوان را به صورت هفتی، به سمت بیرون خم نمایید.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *