پرورش عضلات چهار سر ران – بخش بیست و دوم

درودها بر شما، از تکنیک های پر کاربرد دیگر که در هاک اسکوات دستگاه قابل کاربرد بوده می توان به استراحت و توقف و تکرارهای کمکی اشاره کرد که توضیحاتش در بخش های قبلی، به تفصیل خدمتتان ارائه گردید. رویه های دیگری همچون فشار منفی و تکرارهای منفی را به شخصه پیشنهاد نمی کنم چرا که فشار بیش از حدی را به مفصل زانو و تاندون های مربوطه، وارد می سازد. اگر به یک حریف تمرینی هم دسترسی داشته باشید می توانید از درآپ ست ها نیز استفاده نمایید.

البته تکنیک های دیگری همچون هرمی، هرمی معکوس و مواردی این چنینی نیز وجود دارند که در تمامی حرکات معمولا مورد استفاده قرار می گیرند و اکثرا با آنها آشنایی دارند و به همین دلیل، به سراغ آنها نمی روم. قدری به مثال های عملی جهت پرورش این گروه عضلانی بپردازیم.

با روند فول بادی آغاز می کنم. فرضا سوپرست عضلات متقابل چهار سر و دو سر ران، یک ست تا ناتوای در حرکت جلو ران دستگاه، بلافاصله یک ست پشت ران دستگاه. برای روز دیگر، اسکوات هالتر بعلاوه پشت ران ددلیفت رومانیایی. روز بعد، پرس ران دستگاه، سپس لانژ با گام های کاملا بلند جهت درگیر سازی حداکثری عضلات پشت ران. برای روز بعد، هاک اسکوات ماشین بلافاصله حرکت پشت ران دستگاه و الی آخر…

ادامه دارد…
تندرست باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *