پرورش عضلات زیربغل – بخش نوزدهم

درودها بر شما، همانند موارد شرح داده شده در حرکت زیربغل هالتر خم، در این حرکت نیز، اگر گیرش را اصطلاحا از زیر میله یا همان مچ برعکس در اختیار بگیرید، دستان خود را در موقعیت بیومکانیکی قوی ای جهت یاری رسانی به عنوان عضلات کمکی، قرار خواهید داد و با قدرتی بیشتر به عضلات زیربغل خود، در انتهای دامنه مثبت تکرارها انقباض ایستایی اعمال خواهید نمود، همچنین در انتهای دامنه منفی تکرارها، دامنه کشش اعمال شده به عضلات مربوطه، افزایش خواهد یافت.

حال اگر گیرش را از رو در نظر بگیرید و میله را به سمت بخش های بالایی شکم خود عقب بکشید و همچنین سعی نمایید آرنج های شما، نسبت به بالاتنه و پهلوها در طول اجرای تکرارها، به صورت عرضی به سمت بیرون قرار بگیرند، می توانید از این رویه، به عنوان حرکت تقویت کننده بخش پشتی سرشانه ها، بهره ببرید. در انواع حرکت قایقی سیم کش، افراد معمولا از وزنه ای استفاده می کنند که در طول اجرای تکرارها، مجبور می شوند جهت پیشبرد تمرین از عضلات فیله کمری خود، جهت کنترل و عقب کشیدن دستگیره دستگاه، استفاده کنند. در طول دامنه منفی از کمر به سمت جلو متمایل شده و جهت اجرای دامنه مثبت، بالاتنه را به سمت عقب کشیده و در طی یک حرکت پرتابی، دستگیره را به سمت بالاتنه می کشند که این رویه کاملا اشتباه بوده و مقدار درگیری عضلات زیربغل را به حداقل خود خواهد رساند.

در این حالت، خبری از مکث و ایجاد انقباض در عضلات زیربغل در انتهای دامنه مثبت تکرارها نبوده و همچنین فرد ورزشکار نخواهد توانست به درستی بر کارکرد عضلات هدف متمرکز شود و به صورت ناخودآگاه، از دستان خود بیش از حد، جهت جابجا سازی وزنه، استفاده می کند.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *