پرورش عضلات زیربغل – بخش بیستم

درودها بر شما، در حرکت قایقی سیم کش، استفاده از دستگیره اصطلاحا V شکل، باعث خواهد شد که بتوانید نسبت به دیگر گیرش های بکار رفته در این حرکت، هم انقباض قوی تری را در انتهای دامنه مثبت تکرارها، تجربه نمایید و هم در انتهای دامنه منفی، کشش بیشتری را به عضلات زیربغل اعمال کنید، ضمنا در این نوع گیرش، عضلات قدامی بازو یا همان براچلیاس، به عنوان ماهیچه کمکی، در تمرین دخالت کرده و به رشد تحریک می شود.

جهت استفاده از تکنیک تکرارهای نیمه و یک چهارم بازه حرکتی، پس از رسیدن به ناتوانی در اجرای دامنه کامل یک تکرار، می بایستی این تکرارهای غیر کامل را از ابتدای دامنه مثبت تکرارها، یعنی کشیدن کتف ها به سمت عقب و در پی آن کشش دست ها به سمت تنه، پیش رفته، تا تدریجا به نقطه ای برسید که حتی توان جابجا سازی وزنه را، با جمع کردن کتف ها به سمت عقب نداشته باشید. حال می توانید به منظور افزایش شدت تمرین، فرضا سی ثانیه استراحت کرده، با حداکثر توانی که برایتان باقی مانده، سعی در کشش وزنه تا انتهای دامنه مثبت تکرار نموده، هر چقدر توان دارید، وزنه را در این موقعیت انقباض ایستایی، نگاه داشته تا رفته رفته توان شما، تخلیه گردد.

رویه دیگری که می توانید جهت افزایش شدت، از آن بهره ببرید، استفاده از میله صاف، گیرش از رو، پیش روی تا ناتوانی، بدون درنگ گیرش را به مچ برعکس تغییر داده، مجددا تا ناتوانی، حال بدون درنگ، دستگیره وی شکل را متصل کرده، مجددا تا ناتوانی. این عمل باعث می شود که شما به صورت پیشرونده که عضلات زیربغل تان به ناتوانی می رسند، نقش ماهیچه های دو سربازویی و ساعد ها را به عنوان عضلات کمکی در تمرین افزایش داده تا یک روند شدت مضاعف را پیش ببرید.

ادامه دارد…
موفق باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *