پرورش عضلات سینه ای – بخش سی و یکم

درودها بر شما، در میان انواع حرکات پرسی دمبل، نوع پرس سینه دمبل، روی میز تخت، مچ برعکس آن که ورزشکار می بایستی در طول اجرای تکرارها، سعی کند دمبل ها را با چرخاندن مچ دستان خود، تقریبا به شکلی در دست بگیرد که کف دست ها، به سمت صورت واقع شود، که در این حالت، به صورت عصبی، باعث درگیری فزاینده بخش های بالایی عضلات سینه ای خواهد شد. اجرای این حرکت، با استفاده از دمبل، راحت تر از اجرای آن با هالتر بوده، چرا که کاربر، احساس راحتی بیشتری را در مچ دستان خود، خواهد داشت. نکته مهم در این حرکت، با فاصله حفظ کردن آرنجها از پهلو بوده، تا بر درگیری عضلات سینه ای تاکید شود نه عضلات سه سربازویی.

نمونه اجرا شده با استفاده از هالتر، در این حرکت، به ورزشکار، این توانایی را خواهد داد که از یک وزنه به نسبت سنگین، بهره ببرد، البته ایشان ممکن است وسوسه شده، به مقداری خارج از کنترل، وزنه را سنگین نمایند، به این ترتیب، به شکلی فزاینده، عضلات کمکی بخش جلویی سرشانه ها و سه سربازویی را وارد بازی کرده و همچنین، خود را در خطر سرخوردن میله هالتر از کف دستان و آسیب های که می تواند در پیش داشته باشد، قرار دهد.

در هر دو نمونه، بایستی از مقدار وزنه ای بهره ببرید که کارکرد عضلات هدف را به خوبی احساس کرده، در انتهای دامنه مثبت، بتوانید به ماهیچه سینه ای خود، انقباض ایستایی مناسبی را اعمال نموده و تا جای ممکن، از درگیری عضلات کمکی در تمرین، بکاهید.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *