پرورش عضلات سینه ای – بخش سی ام

درودها بر شما، در حین اجرای تکرارها، در انواع پرس سینه با استفاده از دمبل، ضمن اینکه وزنه مورد استفاده در طول یک مسیر مورب از روی سینه شما، در انتهای دامنه منفی تکرارها، تا مقابل دیدگان شما در انتهای دامنه مثبت تکرارها، پیش خواهد رفت، یک مسیر نیم دایروی را در فضا، طی خواهد نمود، به این شکل که در انتهای دامنه منفی کمی از یکدیگر فاصله گرفته تا کنارهای سینه شما را لمس کنند و در انتهای دامنه مثبت، بدون قفل کردن مفصل آرنج، کمی به یکدیگر، نزدیک خواهند شد تا هم شما در بخش منفی، کششی مناسب را بر عضلات درگیر، احساس نمایید و هم در بخش مثبت، بتوانید یک انقباض درخور را در عضلات مربوطه، ایجاد کنید.

در تمامی حرکات پرسی، از قفل شدن مفصل آرنج، در انتهای دامنه مثبت تکرارها، خودداری کرده، تا بار تمرین، تا جای ممکن، بر دوش عضلات سینه ای، باقی بماند. در حین اجرای دامنه منفی، عمل دم را انجام داده، تا قفسه سینه شما افزایش حجم را تجربه کرده، کتف ها از عقب به هم نزدیک شوند و تصور کنید که عضلات سینه شما، همچون یک فنر در حال فشرده شده و ذخیره انرژی پتانسیل هستند، در انتهای دامنه منفی، یک مکث کوتاه داشته تا از حرکت پرتابی، تا جای ممکن، جلوگیری شود، سپس اقدام به پرس نمودن وزنه، با تمرکز بر کارکرد، عضلات سینه ای، نمایید.

زاویه شرح داده شده بین آرنج ها و تنه، همان ۷۰ درجه حفظ شود تا عضلات سینه ای، حداکثر کارکرد را تجربه نمایند. ضمن اینکه کتف ها به عقب متمایل می کنید، آنها را به سمت پایین تنه نیز فشرده و در موقعیت مورد نظر، در حین اجرای تکرارها، ثابت حفظ نمایید.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *